מחשבות

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה

10/10/2007 | 21:47 | מאת: אחת שמודאגת

שלום ד"ר שמגר, קורה לי לעיתים שאני חווה מחשבות אובבסיביות. למשל, קורה שלפעמים מחייגים וטועים במספר. אז קרה לי אתמול שמישהו התקשר אלי (לא זיהיתי את המספר), ועניתי. הוא דיבר כאילו הוא מכיר אותי, ושאל אותי מה קורה לגבי ההכנסות ומשהו כזה... עניתי לו שהוא כנראה טעה במספר ושאלתי אותו- מי הוא חושב שאני? והוא השיב: שם של בנאדם (ללא סימן שאלה) מאחר ומיד טלפון זה הציף אותי, לא הצלחתי כל כך להתרכז וכאילו שתבונתי נעלמה לרגעים ספורים. אמרתי לו שזו טעות והוא המשיך ובדק אם הוא חייג נכון והקריא את מס' הטלפון... בקיצור זה נמשך מספר רגעים, עד שהאדם הבין שטעה במספר. העניין שאחרי השיחה (אפילו לא מיד אחריה), התחילו לי מחשבות של : אולי בודקים אותי, אולי רוצים להתל בי, אולי רוצים לשגע אותי... אם כי אני יודעת איפשהו שזו היתה טעות במספר , אני עדיין לא יכולה להניח למחשבות אלו, ואולי לחשוב שיתכן כי הן נכונות. מלבד שזה קורה לי בטלפון או באינטרנט, מחשבות מסוג אלו, זה לא קורה לי בשום מצב אחר. מה אלו המחשבות האלו...מחשבות יחס? מחשבות פראנואידיות? הפרעת אישיות גבולית על גבול הפסיכוטיות? אני רוצה לציין שהיה לי משבר כזה דומה ואינטנסיבי לפני מס' שנים, שהכל עדיין היה מוטל בספק אבל עדיין הציק ברמה שזה יכול להיות אפשרי (מחשבות אלו מציפות אותי וגורמות לי לבהלה ואימה, מרגישה חשופה ובלתי מוגנת). מאז, יש מדי פעם מחשבות בודדות אלו, כשאני מקשרת את זה לסוג של פוסט טראומה. או ד"ר שיתכן בעצם זה עדיין אותו מצב כמו קודם אם כי בעוצמה פחותה בהרבה, אולי שאריות או ..אני לא יודעת. האם זה נחשב לפסיכוזה? לגלישה? לפוסט טראומה? לחלק מהפרעת אישיות? אני דואגת מאוד. האם זה סימפטום למשהו רציני יותר? האם זו הפרעה של ממש? האם זה מותיר נזקים? אודה לך אם תוכל להבהיר לי את הדברים הללו. תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
11/10/2007 | 00:14 | מאת: ד"ר עופר שמגר

שלום רב, המחשבות שאת מתארת הן לא פסיכוטיות. הן מאפיינות מצבי חרדה שונים. כנראה שזה יושב על איזשהו קושי נוסף. במסגרת שיחה עם איש מקצוע יהיה ניתן לבצע הערכה טובה יותר. מכיוון שלא ניתן לבצע הערכה מלאה באינטרנט, לא ניתן בודאות להגיע לאבחנה ולדעת אם זה מסוכן.

11/10/2007 | 07:03 | מאת: אהבה

עופר יקר אני סומכת עליך שאם תגובתי זאת לא תמצא ראויה לא תפרסם אותה אבל אני חייבת להגיב על ההודעה הזאת שמהדהדת משהו מחיי שלי יש לי בעיות אמיתיות, ולא דמיוניות מהסוג שהשואלת מתארת יושב/ת לי האקר/ית על הזנב ולא מרפה כבר כמה חודשים זה מתבטא בסמסים מטרידים, הודעות מאימי שקיבלה ממני שיחות טלפון שלא עשיתי ("אבל אני רואה שזה יצא מהטלפון שלך" "לא אמא, אני יושבת עכשיו אצל חברים, לא התקשרתי!!!) זה מבתטא למשל, בכך שאת הפורום שלך איני יכולה להשיג דרך השפדפן הרגיל ואני נכנסת אליו דרך קישור להודעה ששמרתי זה מתבטא בכך שבפרוט שיחות האורנג' שקיבלתי מחודש אורנג' מופיעים עשרות סמסים שלא עשיתי, לדוגמא: 7 סמסים לאותו מספר במשך שתי דקות - מי יכול בכלל לעשות את זה וטכנית?? לא אני!! (אורנג' חוקר את התופעות האלה) אבלן מה שהכי בעייתי זה שהמשפחה שלי יודעת על כל ההטרדות האלה ולא רק ממני, אלא גם מזאת שחשודה בעיני כהאקרית, שמציגה את עצמה כ"בת משפחה שדואגת לשלומי" טוענת שאני מכורה לאטינטרנט, ושבריאותי הנפשית מתדרדרת בגלל מחשבות טורדניות מן הסוג שהכותבת מתארת מה לעשות????????????

מנהל פורום פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה