זקוקה לעצתך
דיון מתוך פורום פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה
שלום רב, אני מאד זקוקה לעזרתך והמלצתך. הגיע אלי לשיעורי עזר תלמיד בן 7 עקב קשיים ברכישת קריאה . הילד מגיע מרקע של אימוץ. במהלך הפגישות איתו חזרו מספר תופעות - הילד ממעט לחייך, נרתע מאד ממגע (אפילו מקרי). מדבר לעיתים במשפטים לא ברורים כמו "אני אהרוג את אלוהים", מרבה לדבר עם בובות, להציג איתן מלחמות, שיחות , סודות שהן מגלות לו, מספר מה הבובה מרגישה (לרוב כעס, עצב) אני מתקשה למצוא איתו נושאים שנעים לו לדבר עליהם (לא אוהב חברים, ביה"ס, משחקים) יש חזרות רבות על מילים "גסות" (יכול לחזור על אותה המילה פעמים רבות). כשקוראים יחד למרות השתדלות רבה מצידי שימקד את מבטו אל הדף הוא מנסה לקרוא כשהוא מסתכל לכיוונים אחרים. במהלך השיעורים הוא מצליח להיות מרוכז רק כשיש לידנו בובות אותן הוא משתף בשיעור. באבחון נוירולוגי הומלץ ריטלין. (טרם התחיל, האם מתלבטת כרגע) בביה"ס יש קשיים לימודיים, חברתיים , רגשיים. יש התפרצויות זעם. האם מודעת ופעילה מאד במתן תמיכה מתאימה (טיפולים באומנות, בדיקת האפשרות לריטלין, הוראה מתקנת וכד') אני מעוניינת לקיים פגישת עדכון עם האם ולשקף לה את המצב בשיעורים אך מתקשה לבחור את המילים או להמליץ על טיפול/אבחון מתאים. שאלתי - - האם לאור התיאור הנ"ל יש מקום לבחון בעיות נפשיות בגיל כה צעיר? אם כן, מי הגורם המוסמך לכך ? הילד כבר פגש פסיכולוגית ונוירולוג והם לא העלו את האפשרות של בעיות נפשיות ולכן אני מאד חוששת להעלות נושא כל כך רגיש. אשמח מאד לעצתך . האם התיאור הנ"ל הוא נורמטיבי לבעיות של קשב וריכוז או שמא יש בו להעיד על בעיה נפשית עמוקה יותר ? הנושא מאד מטריד אותי :) המון תודה.
שלום, אני פסיכיאטר של מבוגרים, אך נירא לי לפי תאור שלך שיש מקום לפחות לבדיקה ומעורבות של גורמים אבחנתיים וטיפוליים מבריאות הנפש...