בעיות הרדמות

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה

30/09/2007 | 20:27 | מאת: מישה

שלום רב. אני מטופל בסרוקסק למעלה משנה וחצי 20 מ"ג יומי בעקבות משבר גירושין שחלף. לפני כ 9 שנים סבלתי מחרדות די קשות וטופלתי בפבוקסיל למשך 7 חודשים ובמקביל נטלתי Alprozalam לפני השינה. היום למעשה אינני סובל כלל מחרדות אבל עדיין מזדקק ל Alprozalam לפני השינה (1 מ"ג) במקביל לנטילת הסרוקסט. ברור לי שיש קשר עמוק בין העובדה שאני סובל מקשיי שינה קשים לבין המתח/חרדות למרות ששוב אינני מבחין בשום תופעות חרדה פיזיולוגיות ולא מחשבות טורדניות. אני נמצא כרגע בחו"ל (לעוד כ-שבועיים) וברשותי גם סרוקסט ואלפרוזלם. אשמח מאוד אם תעזור לי לנווט נכון יותר את השימוש בתרופות שברשותי או אחרות אם צריך. נ.ב. לא בקרתי אצל הפסיכיאטר שלי למעלה מ 7 חודשים.

לקריאה נוספת והעמקה
30/09/2007 | 21:49 | מאת: ד"ר עופר שמגר

מישה שלום, לא ברור לי האם כעת חל שינוי במצבך שגורם לך לרצות לשנות את התרופות, או שפשוט החלטת שברצונך לשנות/ להפסיק אותן. ככלל, אינני מייעץ לעשות שום שינוי בזמן שהיה בחו"ל, רחוק מהמסגרת הטבעית, אלא אם חל שינוי במצבך. בכדי שאוכל לתת תשובה יותר ממוקדת, אנא התייחס לנקודות הבאות: 1. איזה תרופות אתה נוטל לאחרונה, באילו מינונים, וכמה זמן בערך אתה נוטל אותו מינון. 2. האם חל לאחרונה שינוי במצבך.

30/09/2007 | 23:02 | מאת: מישה

הי ותודה על תגובתך. שוב; היום אני נוטל סרוקסט (20 מ"ג מנה יומית למעלה משנה וחצי) בליווי אלפרזולם 1 מ"ג לפני השינה. לקיחת הסרוקסט הייתה כתוצאה מחזרה של התקפי חרדה בעקבות תהליך גרושין לא קל. לאחר כחודשיים מתחילת נטילת התרופה, התקפי החרדה פסקו לחלוטין (בהתיחס לסממנים הפיזיולוגים קרי סחרחורות מחשבות טורדניות דופק מואץ הרגשת ריחוף ופחד מלהשתגע וכו') אבל נראה שכל החרדה עברה לשלב השינה ומשום מה אני לא מצליח להירדם אלה ל 4 שעות וזה ע"י העלאת מינון האלפרוזלם ל 1.5 מ"ג. לשאלתך: החרדות (הסממנים הפיזיולוגים) עברו מזמן אך ההרדמות נהייתה קשה יותר. לא חשבתי על שינוי התרופות אלה אולי שינוי במינונים כגון הפסקת סרוקסט, או מאידך העלאת המינון שלו ל 40 מ"ג או יותר. ומה עם Alprozalam שברשותי האם לשנות את מינון הלקיחה לפני השינה? אני כבר עשיתי הפוגות מתרופות פסיכיאטריות בעבר ללא קושי יוצר דופן ואני מודע לקשיים שלהן, אם זאת סוג העבודה שאינני יכול לומר מהי דורשת שעות שינה וכאן טמונה הבעיה שבעקבותיה אני פונה אליך.

מנהל פורום פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה