תזונה מתאימה עם נטילת SLOW-K

דיון מתוך פורום  ייעוץ תרופתי

27/07/2008 | 12:41 | מאת: פלפלת

אמי (66) עברה ניתוח להסרת קרישי דם ברגליים ובבטן. במכתב השחרור מביה"ח נרשם לה לקחת, בין שאר התרופות, SLOW-K (הבנתי מהאחות שזה תוספת אשלגן). הענין הוא שהיא צריכה לקחת 3 פעמים ביום טבליה של 600 mg. הרוקח אמר (ולא הוסיף) שזה המון ושהיא צריכה לדעת מה צריך לאכול נכון עם הכדורים האלה... 1. האם זה באמת המון? אולי יש כאן איזו טעות? 2. מהי התזונה הנכונה במקרה כזה? חוץ מאשר לשתות הרבה מים עם הטבליה. תודה מראש!

לקריאה נוספת והעמקה
28/07/2008 | 16:59 | מאת: כמאל עמארנה

שלום, המוסג המון אינו מקובל ברוקחות, או שאומרים מינון גדול ולא מקובל או מינון שיש צורך אולי במעקב. האשלגן בגוף הינו מינרל חשוב להמשך תפקוד הלב באופן סדיר ולכן עלינו לשמור על ערכים בתחום הנורמה והמינון לתרופה זו נקבע לפי זה. ישנם תרופות (משתנים במיוחד) שיכולות לגרום לפינוי אשלגן מהגוף ולכן נותנים תוספת אשלגן למטופל לעומת זאת ישנם תרופות שמקטינות את פינוי האשלגן מהגוף. 1. האם אמך מקבלת תרופות נוספות? האם מקבלת תרופה בשם פוסיד? ומה המינונים? 2. האם הומלץ לה בשחרור לבצע בדיקת דם לאחר תקופה מסוימת? רמות אשלגן בדם? האם קיימת סיבה נוספת שנתנו לה את התרופה? האם אמך משלשלת? דרך אגב מינון כזה אינו מינון גדול אבל יש בהכרח לדעת את הסיבה למתן בכלל. בברכה, כמאל

28/07/2008 | 17:32 | מאת: פלפלת

תשובות: כן, היא מקבלת תרופות נוספות אבל לא פוסיד, אלא פמוטידין (40mg בבוקר), איפנוטין (בבוקר, 2 * 100mg), קומדין (5mg בערב), קלציום+D (בבוקר 1). היא השתחררה מביה"ח ביום שישי האחרון ונתבקשה לבצע בדיקת דם בכל שבוע (היום בבוקר נלקחה ממנה דגימה). לא, היא לא משלשלת. היתה לה עצירות בשבוע שעבר בביה"ח ונתנו לה לקסדין לפני השינה, אבל עכשיו כבר לא. שאלה: האם יש הוראות תזונה מיוחדות בעת נטילת SLOW-K ? תודה מראש :-)

מנהלי פורום ייעוץ תרופתי