תרופות קבועות ונטילת אלכוהול

דיון מתוך פורום  ייעוץ תרופתי

14/08/2020 | 12:51 | מאת: תרופות ואלכוהול

בת 54 גלל לופוס ויתר לחץ דם משטר התרופות היומי שלי הוא: בוקר: 10 מג ציפרלקס ו 5 מג טריטייסט צהרים: פלקווניל וואלטרקס ( מניעת הרפס) אחהצ: 10 מג אמילודיפין 20.00 : אספירין 22.00: טריטייסט 5 מג בערך ב 02.00 כשאני מתעוררת קבוע באמצע הלילה, נוטלת 0.5 מג קלונקס. האם ניתן לשתות כוס יין אחת לבן או אדום בשעות הערב עם כל הרכב התרופות הזה? האם יש משהו שניתן לשנות כדי לאפשר את זה? השבוע שמתי לב במקרה שיש ליין אפקט מצויין על הורדת הסוכר בצום שהיא מאוד גבוהה אצלי בשעות הבוקר והייתי שמחה אם האפשרות לשתות כוסית בשעות הערב היתה פתוחה בפני. תודה מראש על העזרה!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, אין מניעה לשילוב. אבל ניתן להקל עליך מבחינת נטילת תרופות. אין צורך בהפרשי הזן שאת עושה מכיוון שיש תרופות שעובדות למשך 24 שעות ואפילו יותר ולכן זה לא משנה אם לוקחת בבוקר או בערב. תוכלי להעביר גם אספירין לבוקר, וגם הטרייטס (הכדור השני לבוקר ואז לקחת 10 מ"ג), גם פלווקניל, וגם וואלטרקס. חשוב לציין שיין עלול להשפיע על לחצי הדם, ולכן נא לדאוג למדידות ובמקרה ויש עלייה בלחץ הדם יש להגביל שתייה.

16/08/2020 | 09:27 | מאת: סיגל

ד״ר מחאג׳נה, המון תודה על התשובה המפורטת והמהירה. בהתאם לעצתך אעשה את השינויים שהמלצת. יש לי רק חשש גדול מלקחת את שתי מנות הטריטייסט בבוקר הפחד הוא שההשפעה של שתי מנות ביחד תהיה גדולה.... בנוסף, כשאני לוקחת את מנת הטריטייסט בערב, זה גם משרה עלי שינה ( אני חושבת שזאת הסיבה, לא בטוחה...) ואז השאלה היא אם יש סכון בשתיית כוסית אחת בסמוך לטרטייסט ובסמוך ל0.5 מג קלונקס שנלקח בסביבות 02.00 לפנות בוקר... תודה מראש על עזרתך

מנהלי פורום ייעוץ תרופתי