מיפוי כליות
דיון מתוך פורום אורולוגיה ופריון הגבר
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
שלום לד"ר אני בן 70 .עלי לעבור מיפוי כליות. אבקש לדעת מהו תהליך המיפוי.מה זה נפרואנגיו.ומה פירוש penal artery stenosis.אני לוקח תרופות להורדת לחץ דם האם עלי להפסיק לקחת אותן לפני מיפוי כליות. תודה צבי
לקריאה נוספת והעמקה
לגבי שאלת הפסקת התרופה נראה לי שלא אבל צריך לשאול את אנשי הרנטגן המבצעים זאת. המיפוי מבוצע על ידי הזרקת חומר רדיואקטיבי אל הוריד ולאחר מספר שעות זיהוי החומר המרוכז בכליות. הבדיקה מראה את הקליטה של החומר ומידת ההפרשה שלו בכליות. לפי זה מאתרים אם יש בעייה בקליטה - ואז הבעייה היא בכלי הדם או בכליה או שיש בעייה בהפרשה - ואז הבעייה היא חסימה במעבר מהכליה