עדשות קשות קרטוקונוס

דיון מתוך פורום  אופטומטריה, משקפי ראייה ושמש ועדשות מגע

04/09/2017 | 17:18 | מאת: מור

אני כבר מעל 10 שנים לפחות מרכיבה עדשות ראייה רכות של ג׳ונסון מרוצה מאוד ושוכחת מקיומן בעין.. התגלה אצלי קרטוקונוס ולכן הומלץ לי להחליף לעשות קשות על מנת להגיע לחדות ראיה יותר אציין רק שנאמר לי שהגעתי יחסית לחדות ראיה טובה גם עם הרכות.. ההסתגלות לקשות נוראית . וגם לאחר שבוע של הרכבה שהעין קצת יותר רגילה יש תופעות לא נוחות ככל שעולות יותר השעות בהרכבה( יותר נכון יותר משעה) העין מתייבשת ברמה שניתן לפתוח רק חצי ממנה והעדשה קופצת כל מצמוץ ויוצאת מזום ניסיתי טיפות ליובש וגם הן לא עוזרות השאלה מה ניתן לעשות אני ממש מרגישה שאני מתאמצת איתן ובכלל לא מצליחה להנות ״מחדשות ראייה״ או מפוקוס תקין בראיה האם זה אומר שהעדשות לא מתאימות לי? או שעליי להסתגל אליהן עוד ? האם ניתן לחזור לרכות ולהוסיף צילינידר( מה שלא היה בעבר)?

לקריאה נוספת והעמקה
15/09/2017 | 07:43 | מאת: אורה אבזבקייב

שלום, אמליץ לחזור לאופטומטריסט המטפל ויחד להחליט אם לחזור לעדשות הרכות בידיעה שחדות הראייה תהיה פחות טובה או לנסות לשנות את הפרמטרים של העדשה הקשה- אם היא יוצאת מהעין בזמן מצמוץ יתכן ולא מותאמת טוב.

18/10/2017 | 20:08 | מאת: יעל

למור, יש לך בעיה בעדשות הקשות הן לא נעשו טוב. עם עדשות קשות את אמורה להרגיש בדיוק כמו עם הרכות נוחות בעין. אני שנים עם קשות בגלל הצילינדר ובעבר לא היה ניתן לעשות צילינדר ברכות. אגב ניסיתי לאחרונה לעשות רכות עם צילנדר סתם כדי לדעת מה זה רכות ניסיתי עדשות מגע חודשיות אצל אופטומטריסט וזה היה זוועה וחזרנו לקשות. אגב לא השתמשתי בטיפות ודווקא ברכות כן הרגשתי שאני צריכה תבקשי גם עדשות מגע חדירות חמצן. כשיש צילנדר חדות הראיה טובה יותר בקשות.

מנהלי פורום אופטומטריה, משקפי ראייה ושמש ועדשות מגע