הדבקות חתכים

דיון מתוך פורום  רפואה דחופה

16/06/2011 | 19:29 | מאת: יואב (אח מוסמך)

שמי יואב ואני אח במקצועי. אני עובד בקופת חולים ובמוקד חירום. יש לציין שהנני עובד חדש בקופה +מוקד חירום (רק 3 חודשים).נתקלתי באי בהירות ואי ודאות מבחינת מדיניות לגבי הדבקות חתכים. היכן מותר והיכן אסור לעשות הדבקות חתכים מבחינת מקום בגוף כמובן..? האם לילדים מותר לעשות הדבקות חתכים ואם כן מאיזה גיל עד איזה גיל? סמכות של מי בקופת חולים או/ו במוקדי חירום לבצע הדבקות חתכים כירורג/אורטופד או שמא אח/ות יכולים לעשות הדבקות חתכים? . האם זה נכון שאסור להרטיב את המקום יומיים לאחר ההדבקה? כמה זמן מרגע הופעת החתך מותר לעשות הדבקה? האם ההדבקה יכולה להיפתח ואם כן מה הטיפול? שאלה אחרונה לגבי תפרים של חתכים: תוך כמה זמן מרגע הופעת החתך מותר לעשות תפרים? גם פה שמעתי תשובות שונות חלק אמרו לי 4 שעות וחלק אמרו לי תוך 6 שעות... אבקש בבקשה הבהרות בנושא כי נתקלתי בתשובות שונות ובאי אחידות מבחינת מדיניות העניין.

בקר טוב אשמח לענות בקצרה .בחתכים ניתן לתפור או להדביק .תלוי במיקום של החתך .איזור מופעל לדוגמא עדיף לתפור .ההחלטה לגבי תפירה או הדבקה היא של הרופא .אבל כמו בכל מקום, אחות יכולה להדביק אחרי אישורו של הרופא הנוכח במקום .מבחינת הזמן העובר מרגע הפגיעה עד התפירה ,כל התשובות נכונות .אבל מקובל וחשוב לפי 6-8 שעות והכל עדיין תלוי!אם יש לך חתך גדול ומופיע לראשונה אחרי שעות ,עדיין קיימת מחויבות לקרב שוליים ! לגבי הרטבה מקומית ,אכן מומלץ לא להרטיב אחרי ההדבקה .

11/11/2017 | 17:46 | מאת: אסתי שביט

לפני שבוע בדיוק נחתכתי בגב הרגל שלי כשהדלת של התנור צנחה לי על גב הרגל וקיבלתי חתך קטן אך עמוק. לא הלכתי לתפור או להדביק. השאלה היא האם אמי צריכה להדביק את החתך או שזה מאוחר מדי? ואיך

מנהלי פורום רפואה דחופה