טיפול בפפילומה
דיון מתוך פורום צוואר הרחם
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ד״ר גרובר שלום, חיובית לזן 16 ועשיתי לאחרונה בדיקת קולפוסקופיה כולל ביופסיה. הרופא אמר שבמידה והתוצאות לא יהיו חמורות אז ניתן לנסות פפילוקר (אמר שאם התוצאות חמורות יחייבו קוניזציה). אמר שנמתין עם תחילת הפפילוקר עד לקבלת תוצאות הביופסיה. אני אמורה לקבל מחזור בשבוע הבא וראיתי שרשום בהוראות לצרכן שמתחילים בטיפול לאחר מחזור. רציתי לשאול: 1. האם ניתן להתחיל בפפילוקר מיד לאחר סיום המחזור הקרוב ולא להמתין לתוצאות הביופסיה? חבל לי שזה יתעכב לחודש אוקטובר (צפויה לקבל בסוף שבוע הבא והפעם לאחר מכן בתחילת חודש אוקטובר). 2. נניח ואני לא ממתינה לתשובות הביופסיה ומתחילה בפפילוקר בסיום המחזור הקרוב ולאחר מכן מתקבלת תוצאה של הביופסיה שמחייבת קוניזציה. האם זה שהתחלתי בפפילוקר יכול לפגוע בקוניזציה או בממצאים של הקוניזציה? 3. מה היית ממליצה במצב כזה? והאם מניסיונך טיפול בפפילוקר יכול בכלל לעזור? תודה רבה!
ממליצה להמתין לתשובת הביופסיה ד"ר עדה גרובר מומחית למחלות נשים פריון ולידה יועצת לצוואר הרחם טל:036702038