תוצאות קוניזציה ושוני בין הביופסיות

דיון מתוך פורום  צוואר הרחם

03/05/2021 | 16:49 | מאת: שלי

שלום ד״ר, עשיתי לפני שבועיים קוניזציה לאחר שבביופסיה שנלקחה במהלך קולפוסקופיה מלפני חודשיים אובחן cin1. בתוצאות הקוניזציה לא מופיע שום דבר שקשור לזה, האם ייתכן? שיש אי התאמה בין ביופסיות במהלך זמן כה קצר? או שחלה טעות באחת מהן? בנוסף, מופיעה אבחנת דלקת כרונית בצוואר הרחם. מה הטיפול בכך? אני מצרפת את התוצאות בכל מקרה על מנת לוודא. הביקורת רק עוד 3 שבועות ואני בלחץ בינתיים. Small endometrial fragment with inflammation. - No evidence of dysplasia / malignancy. - Severe technical artifacts. 2. Cervix, external conus: - Focally prominent acute and chronic inflammation with ulceration. - Regenerative changes are seen. - No morphological evidence of dysplasia/ malignancy. - Clinico-morphological correlation is needed. תודה רבה!!!!!!

ההסבר לכך הוא: 1. או שה- cin1 הוסר בשלמותו בעת הביופסיה 2. או שהקוניזציה לא כללה את מקום ה- cin1. ד"ר עדה גרובר מומחית למחלות נשים פריון ולידה יועצת לצוואר הרחם טל. 036702038

04/05/2021 | 00:18 | מאת: שלי

תודה על התשובה המהירה! איך בודקים מה מהאפשרויות היא הנכונה? יהיה עליי לעבור קולפוסקופיה וביופסיה נוספת? ומדוע שהקוניזציה לא תכלול את מקום הcin1 אם זו המטרה שלשמה נעשתה הקוניזציה?

מנהל פורום צוואר הרחם