היקף ראש קטן אולטרטסאונד

דיון מתוך פורום  הריון ולידה - הלל יפה

28/08/2017 | 11:27 | מאת: ירדן

שלום רב, אני בשבוע 38 פלוס 5. היום עשיתי אולטראסאונד והערכת משקל... היקף ראש יצא קטן ...מתאים לשבוע 34 פלוס 5. מה המשמעות? אני מאוד מודאגת...

לקריאה נוספת והעמקה

הי ירדן 1. למה עשית הערכת משקל בשבוע כזה? היה חשש לעובר קטן או האטה בגדילה או שסתם נשלחת כרוטינה? 2. צריך להתייחס לזה מאוד בזהירות - הערכת היקף הראש בשבוע כזה כשהוא נמוך באגן אינה מדויקת בעליל. עם זאת צריך לשים את היקפי הראש לאורך ההריון על עקומה ולוודא שאין מדובר בהיקף ראש קטן המצריך ברור. נכון שיש בעייתיות רבה בברור בשבוע כזה אבל עלייך לשמוע את כל הנתונים . בד"כ זו הערכת חסר בשל מיקום הראש באגן אבל גשי לרופא שלך שיסתכל על מכלול ויעריך. בהצלחה ולידה קלה!

28/08/2017 | 23:08 | מאת: נועה

עכשיו עברתי על תוצאות שיש לי... שתי הסקירות יצאו תקינות... בשבוע 30 עשיתי הערכת משקל ויצא תקין. לפני כן... הייתה מדידה אחת שהיה קטן בשבועיים. לאורך כל הדרך לא אמרו לי דבר וחצי דבר על היקף ראש. בשבועות 35- 36 הלכתי לרופאה פרטית שעשתה לי הערכת משקל ומדדה את האיברים אבל איבדתי את האולטרטסאונד עם התוצאות. .. אבל היא לא אמרה כלום. אני משתגעת... הלידה שלי מחר .. אני אלד בקיסרי. הטם כדאי לקחת את התינוקת לבדיקות?

הי נועה אם הלידה מיועדת למחר יכולת הברור שלך לא ממש רלבנטית. אם לא אמרו לך כלום על היקפי הראש עד כה הם כנראה היו תקינים וההיקף כעת נובע ממיקום הראש הנמוך באגן (שזה מאוד נפוץ). אני לא יכולה להתחייב, בוודאי לא כשאין בידיי נתונים שלך אבל בדכ כשיש היקפי ראש קטנים המצריכים ברור מיידעים. שיהיה בהצלחה מחר!

מנהלי פורום הריון ולידה - הלל יפה