חוסר ביוץ וכניסה להריון

דיון מתוך פורום  הריון ולידה - הלל יפה

03/06/2017 | 13:59 | מאת: ריטה

שלום אני בת 29 ומגיל 16 לקחתי גלולות והשתמשתי בשנים האחרונות בטבעת נוברינג. הסיבה שבגינה התחלתי להשתמש בגלולות בגיל 16 היתה כי המחזורים לא היו סדירים והגיעו פעם בחודשיים שלושה חודשים. הפסקתי להשתמש בטבעת בחודש ינואר, ולאחר מכן היה לי מחזור ממש מועט וחלש תוך 44 יום, ואז תוך 54 יום, והאחרון תוך 49 יום. אנחנו מנסים להכנס להריון כל הזמן הזה רק שאין לי מושג האם היה או לא היה ביוץ בגלל שהמחזורים בכלל לא סדירים וגם לא הרגשתי הרגשה שונה ומיוחדת בזמן הזה. חשוב לציין כי הדימומים מאוד נמוכים ותוך יומיים וחצי בערך נגמרים. אני מאוד רוצה להכנס להריון בהקדם וברור שאנחנו מנסים רק 4 חודשים אבל הייתי רוצה לבדוק אופציה לקחת את הכדורים שמקדימים ביוץ. אשמח לתשובה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום ריטה אחלק את התשובה לשניים 1. הגורם להעדר ביוץ - עלייך לעבור ברור ראשוני להעדר ביוץ. אם הוא נובע מהפרעה הורמונלית בבלוטת התירס או הפרשת פרולקטין גבוהה למשל אלו דברים שיש לטפל בהם. אם המקור בשחלות פוליציסטיות יש המלצות נוספות טרם הכניסה להריון. קודם גשי להיבדק ולברר 2. באם לא נמצא סיבה פתירה אנו ממליצים לבצע מעקב ביוץ (שיכול להתבצע ע"י בדיקות בשתן או בדיקות אולטרה סאונד לרוב במסגרת מרפאות פוריות בקופת חולים). בשלה הבא האפשרי האו כדורים להגברת הביוץ וגם אותם מקבלים במרפאות קופ"ח. גשי לרופא להיבדק ולעברו ברור ראשוני ולקבל טיפול עפי הצורך. בהצלחה!

03/06/2017 | 22:56 | מאת: ריטה

בבדיקה נאמר לי כי אין לי שחלות פוליציסטיות וגם אין לי בעיות בבלוטת התריס. השאלה אם לא מוקדם מידי להתעסק בזה וצריך לחכות עוד כמה חודשים לפני כל הבדיקות האלו?

בד"כ ממתינים שנה אבל זה בהנחה שיש ביוץ ויחסים בזמן. אם את לא מקבלת באופן סדיר זה יקשה מאוד להרות. לא חייבים להיכנס לסחרור של טיפולים אבל בדיקות ביוץ ביתיות יכולות לסייע מאוד.

מנהלי פורום הריון ולידה - הלל יפה