תנודות בכמות מי שפיר שבוע 24

דיון מתוך פורום  הריון ולידה - הלל יפה

09/05/2017 | 13:54 | מאת: יפעת

שלום רב לרופאים. אולי מישהו יוכל לתת לי תשובה כי אין לי כבר כוח. בת 26 שבוע 24 היום בדיוק. הריון ראשון ותקין. בשבוע האחרון עקב לחצים אדירים בבטן פניתי לשני רופאים ומיון יולדות. בכל אחת מהפעמים נמדדה כנות מי שפיר אחרת. תחילה 11.7 אחרי זה 12.2 ולאחר מכן 10.1 afi. כל רופא אמר לי שזה תקין לגמרי. העובר נראה תקין וכו. וכן כי לא מדובר במיעוט קיצוני שיש בו לסכן את ההריון. השאלות שלי: 1. למה זה קורה ולמה יש תנודות בהפרש כל כך קצר ? 2. בשבועיים האחרונים לסירוגין יש לי פטרייה שאני מטפלת בה אבל לא ממש עוברת וכן בריחת שתן קלה שגם אז נבדקתי והיה בסדר. האם זה קשור לתנודות במי השפיר? 3. מה עלי לעשות כרגע ? כל הבדיקות עד כה כולל בדיקות חודשיות של שתן ודם היו תקינות. שתן, cmv וכו. האם יש סיכוי שתיוולד לי בת בריאה? תודה רבה. יפעת.

לקריאה נוספת והעמקה

הי יפעת 1. יש כל הזמן תנודות במכות מי השפיר. ראשית בגלל אופי המדידה הדו מימדית של משהו תלת מימדי שאינו עומד במקום. שנית כי מי שפיר נובעים מבליעה והשתנה של העובר שמשתנות באופן תדיר. לכן מדבירם על טווח תקין ולא על מספר. ואכן כל המדידות אצלך תקינות 2. לא ידוע לי על קשר בין הפטריה לכמות המים. מאוד נפוץ לראות פטרת בהריון ואפשר לטפל בקלות 3. כרגע כמות מי השפיר לא מטרידה אבל כדאי לברר את הלחצים האלו. אם הכל תקין כולל אורך צוואר ותרבית שתן אז רק מעקב. 4. לשמחתי מרבית הסיכויים הם לילדה בריאה אבל יש עוד שבועות לעבור וצריך לראות שההריון מתפתח באופן תקין והלידה מתרחשת במועד. בהצלחה!

10/05/2017 | 12:41 | מאת: יפעת

דוקטור תודה על תשובתך המהירה. איני מפקפקת בה ובכל זאת משיטוטים שערכתי ראיתי תשובות בפורומים אחרים עם מקריםמאוד דומים לשלי. שם נאמר לבנות ע"י רופאים שונים לגשת לבירור מקיף כולל סקירה מכוונת לכליות ואף דיקור מי שפיר. האם באתמת יש צורך בזה? הרי כמו שאמרתי לך עשיתי 2 סקירות פרטיות מורחבות שיצאו מצויינות. מדוע ממליצים לעבור את כל בבירור הזה אם מדובר בכמות תקינה. הרי אפשר להסתפק במעקב. תודה לך מקרב לב

אני לא יכולה לענות בשם פורומים אחרים. אבל שום פורום לא מחליף רופא מטפל. מציעה שתבואי לייעוץ ביחידה להריון בסיכון עם כל הנתונים ותשמעי פנים אל פנים את כל האינפורמציה. ככלל כדאי לבחור רופא ו וללכת עם דעתו כי יש המון דעות . רפואה אינה מדע מדויק. הנתונים כפי שהצגת לא נשמעים מטרידים אבל בואי לייעוץ במרפאות החוץ שלנו ותשמעי את הכל בצורה סדורה ופרסונלית . בהצלחה!

מנהלי פורום הריון ולידה - הלל יפה