ביופסיה
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני בן 59 בריא לחלוטין, ללא היסטוריה של מחלות תרופות או אישפוזים, בחדר כוש יום יום(BMI=23), עם מודעות לתזונה בריאה. בשל עליה ב-PSA ל-13.5 אני נדרש לביצוע ביופסיה, זו תהיה פעם ראשונה של ביצוע חדירה רפואית לגופי(מלבד התרמות דם !). אני לחוץ מאוד מכך !(במשפחה של אישתי היתה טרואמה מביופסיה). 1. האם ע"פ הידוע היום ברפואה המתקדמת, אין תחליף לביופסיה, לקבלת מידע שהביופסיה אמורה לתת ? 2. האם קיים סיכון כלשהו בביצוע ביופסיה ? 3. האם "הציוד הרפואי" הקיים היום לביצוע ביופסיה הוא אחיד בכל בתי החולים, והאם אתה יודע על בי"ח עם "ציוד רפואי" חכם יותר. תודה מראש על התשובה !!!
לעמית שלום אמצעי ההדמיה הטוב ביותר כיום הוא MRI טרנסרקטלי, אבל רק ביופסיה יכולה לתת תשובה חד משמעית האם מדובר בסרטן הערמונית
הסיכונים של הביופסיה : דימום בשתן , דימום בזרע ומצב של ספסיס ( חום גבוה, צמרמורת וירידה בל"ד).