FREE PSA
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
דר שלום האם תוכל להסביר מהו FREE PSA ??? מה משמעות FREE PSA קטן מ 0.05 ??? האם יש משמעות לאחר 5 שנים לאחר רדיקאלי כאשר ה PSA 1.3 ? אודה לתשובתך
למשה שלום לא ידוע לי שמשתמשים ב- FREE PSA לאחר שאובחן כבר סרטן הערמונית . לגבי העליה ב- PSA ( לאחר 5 שנים מניתוח רדיקלי ) חשוב קצב העליה במהלך השנים ולא הערך המוחלט. אם זה עלה רק לאחרונה הייתי שוקל בירור נוסף כמו CT בטן ומיפוי עצמות. בן כמה אתה ? מה היה ה- PSA וה- GLEASON בגילוי המחלה ? מה היה ה- PSA מייד אחרי הניתוח? האם תוכל לכתוב את התשובה הפתולוגית מהניתוח ? ד"ר אריאלי
דר' שלום רב תודה על תשובתיך הPSA היה אחרי הניתוח 0.3 ועלה בהדרגתיות מתונה ולאחר 5 שנים הגיע ל 1.3 לפני שנה 1.1 PSA בגילוי 6.7 גליסון 6 התשובה הפתולוגית - גליסון 5-6 פחות מ 5% ללא התפשטות . יש רופאים שאומרים לי לחכות ולראות התפתחות מה דעתך? אודה לתשובתך