בקשה להסבר ממצאי מיפוי עצם
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
השבוע עברתי מיפוי עצם חוזר אחרי 6 חודשים בבית חולים כרמל. התוצאה להלן: בוצע מיפוי עצם + SPECT סטטי לאחר הזרקה תוך ורידית של MCI 25 - 99M TC MDP המיפוי כלל את כל השלד. מבטים מכוונים לצלעות SPECT של אזור ע"ש גבי ומותני במיפוי: בהשוואה למיפוי הקודם מ- 10/2006 שבוצע בבית חולים נהריה קיימות אותן קליטות בע"ש מותני תחתון ובסקרום. יתכן קליטה מוגברת קלה קלושה בצלע 9 לטראלית מימין המודגמת רק במבטים האלכסוניים. (הערה שלי: בחודשים האחרונים אני סובל מכאב תמידי בצלע ונשלחתי ל 2 צילומי רנטגן שלא גילו דבר). אותן קליטות דיפוזיות בברכיים ובכתפיים ב - RT + LT ACJ לסיכום: הקליטה בצלע - חבלה ישנה? יתר הממצאים ללא שינוי. ד"ר אריאלי, אבקש את הסברך למימצאים. תודה, דורון אפרתי.
דורון אפרתי שלום היות שאין שינוי מבדיקה קודמת הייתי מבקש שתכתוב לי בדיוק מילה במילה את התשובה של מיפוי העצם הקודם. ד"ר אריאלי נ.ב. רוב הגרורות מסרטן הערמונית הן בחוליות ע"ש או עצמות האגן ונדיר מאד בצלעות , לכן הם לא כל כך מתרשמים מהממצא בצלעות.