עלית PSA
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
האים עלית הPSA ,מערך של 2 בשנת 2003 עד היום לערך של 4,מצביעה על אפשרות סרטן הערמונית? והאם עליה של 0.5 לשנה עם הגיל הינה נורמלית,אגב אני בן 66, ומה הקשר של PSA FREE
לקריאה נוספת והעמקה
למשה שלום לרוב נהוג לחשוב שעליה שנתית מעל 0.7 מחשידה ודורשת בירור, אבל יש כיום המחמירים שטוענים שכבר מעל 0.5 לשנה יש צורך בבירור. אם יש ספק כדאי מאד שתבדוק יחס בין FREE PSA ל- TOTAL PSA וכן לעבור התייעצות ובדיקה רקטלית אצל רופא אורולוג. בהתאם לכל הנתונים הרופא האורולוג שלך יחליט יחד אתך על הצורך להמשך בירור. ד"ר אריאלי