PSA במשך השנים
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
דר' אריאלי שלום רב נותחתי לפני למעלה מ 5 שנים - PSA לפני ניתוח 6 גליסון 6.פתולוגיה - ללא פריצת מעטפת הבלוטה.גליסון פתולוגיה - 5 אחרי הניתוח PSA 0.3 מאז ועד היום: 9/02-חודשיים אחרי ניתוח 0.3 11/02 0.2 2/03 0.3 5/03 0.3 9/03 0.4 11/03 0.8 לא טעות 12/03 0.30 ( לא טעות ) 1/04 0.4 6/04 0.4 10/04 0.6 12/04 0.5 4/05 0.6 9/05 0.9 11/05 0.9 1/06 0.9 10/06 1.1 10/07 1.3 עד היו לא לקחתי טיפולים כלשהם הואיל וקראתי שטיפולים עלולים לגרום להתפרצות המחלה ביתר שאת. אודה לך אם תוכל ליעץ לי מניסיונך - האם נתקלת במיקרים כאלו ומה לדעתך עדיף לעשות. האם ידוע לך על מחקרים הדומים לשלי? אודה על התיחסותך
לאבי שלום. בשאלתך חסר נתון מרכזי שהוא הגיל . המלצה על סוג טיפול מסויים לגבר בן 50 שונה מהמלצה לגבר בגיל 75 . לכן חשוב שתציין את גילך. בנוסף חשוב שתוסיף אם יש לך מחלות נוספות . אם אתה מטופל בתרופות בקביעות ומהן. אריכות ימים בבריאות. יעקב.
אני בן 55 - לא ידוע על מחלות- לא לוקח תרופות בקביעות
אבי שלום עקב העליה המתמדת ב-PSA לאורך ציר הזמן הייתי ממליץ על צילומי CT בטן + אגן וכן מיפוי עצמות ולאחר מכן לפי דעתי אתה צריך להתייעץ עם רופא אונקולוג טוב , יתכן שהוא כן יציע לך טיפול . ד"ר אריאלי