SBRT בישראל לסרטן הערמונית
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
האם אני מבין נכון ש-SBRT לסרטן הערמונית נעשה בישראל אך ורק בשיבא ובאסותא במאיץ Novalis/TrueBeam שעושה שימוש במערכת Exac Trac לזיהוי תזוזות בזמן הטיפול ובמערכת RapidArc להאצת הטיפול וסיומו בסיבוב אחד של המאיץ סביב החולה, ובעצם אין שום הבדל טכנולוגי בין שיבא ואסותא מבחינת הטיפול? האם אתה יודע למי מבין המכונים יש ניסיון רב יותר בביצוע SBRT בסרטן הערמונית? אני מבין שבאסותא התחילו ב-2012 ובשיבא ב-2011 וכנראה שבשני המכונים מספר המטופלים נמוך מאוד עד היום, בודדים עד עשרות, האם אני צודק?
שלמה שלום, הידע שאתה מפגין בשאלה מרשים ביותר. יחד עם זאת לא מדובר בsbrt או בrapid arc בכל הקשור להקרנות לערמונית. כן יש שימוש בnovalis tru beam. יש מספר מקומות שעובדים בשיטת IGRT כולל שיבא, אסותא רמב"ם ונדמה לי שגם איכילוב. זו שיטה מדוייקת ברמה של מילימטרים. אני משיבא ואני יודע שהם מצויינים. קרוב לוודאי שגם היחידות האחרות טובות דר ברגר