בדיקת PSA אחרי ניתוח הסרת הערמונית.
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום דוקטור לפני כ-6 עברתי ניתוח רדקלי להסרת הערמונית בעקבות גידול סרטני. כל 6 חדשים ביצעתי בדיקת PSA והתוצאה היתה 0.01. לפני כ3 חדשים ביצעתי בדיקת PSA והתוצאה 0.03. האם זה תקין, או יש למקום לדאגה? אודה למענה.
הכוונה לפני כ- 6 שנים.תודה, נ.ט
ברור כי אין התיחסות ו או פעולה כלשהי מצד האונקולוגים עד שהpsa מגיע ל0.2 ו או לדעת חלק מהרופאים 2.0 ואולם השאלה היא [ואודה לכבוד הד"ר אם יואיל להתיחס לשאלה הבאה]: אני מבין כי הפקטור הכי חשוב זה "זמן ההכפלה" כלומר תוך כמה זמן מוכפל הpsa [כי בדרך כלל סרטן הערמונית מצטיין בזמן הכפלה נמוך [עד שנתיים]אם אמנם כך האם לא היה זה מהתבונה לנסות לגלות באמצעים נוספים יותר מדויקים ו או רגישים את קצב "ההכפלה"ובעיקר, וזה החשוב ! אפילו אם זה מוכפל תוך זמן קצר מ0.01 ל0.02 האם לא היה רצוי להתחיל בטיפול מונע על מנת למנוע את המשך התפשטות התאים לאורגנים נוספים ? ןאז יהיה קשה יותר "לגדר" את התפשטות המחלה? :