כתבתו של פרופ' אבישי סלע
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לכל משתתפי הפורום שלום אני מציע לכם לקרא את הכתבה של פרופ' אבישי סלע מבכירי האונקולוגים . לצערנו הוא מתייחס במיוחד לחולים עם גרורות, אותם החולי הקשים שמגיעים ליח' אונקולוגיות. תפילתי היא שיבוא יום בו נוכל למנוע את סרטן הערמונית או לפחות לגלות אותו מספיק מוקדם , כדי שלא יהיו חולים קשים עם גרורות . ד"ר אריאלי
כאן - http://www.doctors.co.il/m/Doctors/a/Article/xID/6088/xCT/232
שלום, בהתייחס לכתבה של פרופ' סלע - העמותה מוגדרת כ -1 מתוך 11, ואילו בכתבה מדובר על 1 מתוך 6 . איך אפשר להסביר את הפער הזה? האם עניין של אזורים בעולם ? תודה
אהובה בוקר טוב כאשר הקמנו את העמותה זאת הייתה הסטטיסטיקה. בינתיים כבר מדברים על 1 מתוך 6 . אנחנו כבר לא נשנה את שמנו כי אנחנו כבר " מותג" וככה כולם מכירים ומזהים אותנו. יחד עם זאת אני רוצה לציין שסרטן הערמונית איננו דבר אחיד. תלוי למשל בדרגת הממאירות : גליסון 2 למשל זה אמנם סרטן , אבל זה על גבול השפיר ואחד כזה אולי עדיף שלא היו מגלים אותו.בדקו ומצאו שאנשים שנהרגו בתאונות בגיל 50 , אם עשו בדיקה שלאחר המוות , אצל כ-40% מהם נמצאו תאים סרטניים בערמונית , תאים לטנטיים, האם הם חולי סרטן הערמונית ???אולי לא יפתחו לעולם ממש סרטן ? כמו כן בגיל 90 אולי ל- 90% מהגברים יש סרטן הערמונית, אבל הוא לא ישנה כבר לרוב את תוחלת החיים שלו . אז אחד כזה אולי היה כדאי לא לדעת בכלל על קיומו . אני בכוונה מקצין. נראה לי ש-1 מתוך 6 כולל את כל המקרים כולל אלו שאין להם חשיבות קלינית. אבל באמת בכעשירית מהגברים נמצא סרטן הערמונית בעל משמעות , בגיל יחסית צעיר ודרגות ממאירות גליסון 6 ומעלה. את המקרים האלו צריך להתאמץ לגלות בהקדם האפשרי ולטפל בהם.לגבי העובדה שיש תאי סרטן לטנטיים( " ישנים") גם בגברים צעירים , כאן ניתן למשל למנוע התפתחות לסרטן ממש ע"י שינויים בתזונה למשל ( כפי שאת מדריכה את האנשים) , חיים בריאים ופעילות גופנית . ד"ר אריאלי