שאלה לגבי תזונה
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב ד"ר אריאלי יוסף,אני פונה אלייך בשם אבי שלאחרונה גילנו שהוא חולה בסרטן הערמונית די מתקדם גליסון 7. השאלה שלי האם יש אפשרות שבאמצאות תזונה נכונה וכמובן שילוב של טיפול קונבנציונלי יש אפשרות להאיט את ההתפשטות של המחלה. אם כן אנה ממך תן לי כמה דוגמאות על מנת שנוכל ליישם אותם. תודה מראש.
אריאל שלום מומלץ להמעיט באכילת בשר ובמיוחד בשר אדום ושמן על האש . מומלץ להרבות באכילת ירקות ופירות ( אם יש סוכרת פירות בזהירות) , עדיף אורגניים. מומלצים במיוחד כרוב , כרובית, ברוקולי , מיץ רימונים ודגים מהים הצפוני. שמירה על כולסטרול וטריגליצרידים תקינים ולפי הצורך נטילת סטיטינים , שמירה על משקל תקין ופעילות גופנית לפי היכולת עדיף כל יום. המלצות אלו טובות גם לגבי סרטן הערמונית וגם לשמירה על בריאות כללית , לב וכו' ד"ר אריאלי