Percent free PSA
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
כבר במשך שנתיים שיש לי PSA ברמה 2 NG/ML ו-Free PSA ברמה של כ-0.2 NG/ML, מה שנותן לנו יחס %fPSA של כ-10% שנחשב די משמעותי בספרות. אני בן 65 ובדיקה דיגיטלית תקינה, לפי US רגיל הערמונית תקינה ומשקלה 30 גרם. ראיתי בספרות שנתון שאחוז כזה של PSA חופשי מצביע לכאורה על סיכוי של כ-50-60% לסרטן הערמונית, האמנם? האם במצב דברים שכזה יש מקום לביופסיה לדעתך, וכמה דגימות מומלץ בביופסיה (8, 12, 24)?
שמואל שלום יחס כל כך נמוך דורש ביצוע ביופסיה , אם ניתן עדיף 12 דגימות. אם יש התלבטות ניתן לבצע בהדסה בדיקת PCA-3 ( בדיקת שתן ) שיכולה לתת גם מה הסיכוי ב-% לגלות סרטן הערמונית בביופסיה . ( ראה התכתבות קודמת בפורום על הנושא ) . ד"ר אריאלי