שוני בתוצאות PSA
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, אני בן 63. ב 12/5/09 היו התוצאות (במכבי):PSA 8.2 ,FREE PSA 0.21. ב 5/11/09 היו התוצאות (במכבי): PSA 6.48 ,FREE PSA 0.3. השאלה היא האם ייתכן מצב שבו רמת ה PSA יורדת ללא כל טיפול מהי הסיבה לכך, ומהן ההשלכות אם יש. תודה, רפי.
לרפי בוקר טוב קודם כל אכן יכולות להיות תנודות ברמת ה- PSA מבדיקה לבדיקה באופן טבעי, יחד עם זאת אם יש הבדל משמעותי בין שתי בדיקות תמיד רצוי לחזור שוב על הבדיקה , יתכן גם טעות מעבדה . ד"ר אריאלי
כפי שציינתי, אינני מטופל בשום תרופה ולכן אינני מבין מנין באה הירידה ברמה. אני מקפיד לעשות פעמיים בשנה בדיקת PSA, וכבר עברתי 2 ביופסיות שהיו שליליות. אשמח בכל זאת לדעת מנין לדעתך נובעת הירידה והאם יש לה השלכות כלשהן. תודה, רפי.