בדיקות PSA לאחר ערמונית מסורטנת
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, לפני כ- 6 שנים עבר בעלי כריתה רדיקלית של ערמונית עקב גידול ממאיר. מאז, רמות ה- PSA כל השנים עד יוני השנה היו 0.00 . בבדיקה שגרתית ב- 28.6 היום ממצאי PSA להלן: PSA 1.83 . המעבדה על דעת עצמה ערכה שתי בדיקות חוזרות: PSA FREE 0.33 ו- PSA INDEX 0.18 . אורולוג הפנה את בעלי לבדיקה חוזרת וקבע שבאם התוצאות הגבוהות יחזרו, לגשת לבדיקת CT של בטן ואגן ע"מ לשלול בלוטות לימפה נגועות. בבדיקה החוזרת שנערכה ב- 3.7 נמצא PSA 0.00 . מה על בעלי לעשות עכשיו??? לאיזו בדיקה להאמין???? תודה
שוש שלום יש להניח שהייתה כאן טעות במעבדה . כדי להסיר ספק אני מציע לחזור על ה- PSA בעוד 3 חודשים ולהשוות ל-2 הבדיקות הקודמות. ד"ר אריאלי