psaאחרי הקרנות חיצוניות
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
עברתי סדרה של 39 הקרנות חיצוניות. כמעט 4 חודשים אחרי גמר ההקרנות עשיתי בדיקת psa. התוצאה 1.19 1. מה משמעות התוצאה הזו, האם זה כשלון בטיפול ועלי להיות מודאג? 2.מה ניתן לעשות בנידון -המשך טיפולים קונבנציונלים או של רפואה משלימה? 3.מה בדבר ההשערה שלא ניתן להגיע אף פעם לתוצאה 0 אחרי הקרנות חיצוניות אלא רק קרוב- 0.4-0.5 ושלוקח זמו רב עד שמגיעים לתוצאה כזו-כמה זמן משוער? מצפה לתשובה מהירה
לאליעזר שלום רק אחרי ניתוח רדיקאלי השאיפה שה-PSA =0 . אחרי הקרנות לא כל כך חשוב לאיזה ערך הגעת , אלא צריך לראות בהמשך מה קורה. אם הערך בבדיקות חוזרות נשאר פחות או יותר יציב , זה טוב. אם ערכי ה- PSA ממשיכים לעלות כל הזמן סימן שיש צורך בטיפול נוסף. למי שלא מקבל טיפול הורמונלי מוסיפים טיפול הורמונלי אם ה- PSA עולה. בשלב הזה מה שחשוב זה המעקב . גמר חתימה טובה , ד"ר אריאלי