בדיקת PSA לאחר ניתוח
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בעלי בן 52 עבר ניתוח לפני כשנתיים להסרת הערמונית בעקבות גידול סרטני, הגידול הוסר במלואו, אולם מיד לאחר הניתוח, PSA התחיל לטפס, והוחלט על סדרת הקרנות + 2 זריקות הורמונליות. לאחר מכן, צנח ה PSA לערכים כמעט אפסיים. בבדיקה האחרונה, רמת ה PSA היתה 0.15. חזרנו על הבדיקה פעמיים. רצינו לדעת: 1) מה משמעות התוצאות? 2) האם מדובר על הישנות המחלה? 3) מה האופציות הטיפוליות הקיימות בפנינו? אשמח לתשובתך המהירה רוני
רוני שלום בשלב הזה צריך להמשיך במעקב של ה- PSA , במידה ותהיה עליה נוספת בבדיקות חוזרות יש לשקול המשך טיפול בזריקות הורמונליות . ד"ר אריאלי
תודה ד"ר אריאלי, האם תוצאה כזו מצביעה על הישנות ביוכימית? האם משלב זה והלאה, המחלה הופכת להיות כרונית? אין יותר תקווה ל CURE? שנה טובה רוני
שלום רב האם תוכלי לפרט כמה היה הגליסון של הניתוח? PSA לפני הניתוח ? והערכים לאחר הניתוח-ובאיזה תקופת זמן ? באיזו רמת PSA הוחלט על טיפול קרינתי? שאלות אלו רלוונטיות לגבי המצב שאני נמצא בו ולכן אודה על תשובותיך. הרבה בריאות ושנה טובה