בהמשך לשאלתי : PSA 8.21
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני חושב שעצת האורולוג הינה טובה. מדוע היה צורך בכלל בביופסיה ? יש בודאי לעקוב אחרי רמת ה PSA והשינויים החלים בו מדי מספר חודשים.
למשה יעקב שלום. בגיל 82 לא צריך לעקוב אחרי רמת ה-PSA וגם לא לחפש גרורות במקומות אחרים בגוף. בוודאי לא לגבר עם בעיות רפואיות נוספות. אם לגבר יש בעיות עם מתן השתן מטפלים תרופתית בזרימת השתן ונותנים טיפול תומך ותרופות להרגעת כאבים. אסור לעקוב אחרי רמת הPSA כאשר אין שום אפשרות לטפל בסרטן. התוצאות רק מזיקות לחולה שיודע כי המחלה מתקדמת ואין מה לעשות. אריכות ימים בבריאות. יעקב
לדיוה בוקר טוב אבקשך לכתוב את התשובה המדוייקת של הביופסיה. כדאי שתשאלי את האורולוג מה בדיוק הרגיש בבדיקה הרקטאלית. בגיל 82 , עם GLEASON 6 ו PSA 8.21 יתכן שמספיק רק מעקב , אבל אם אם תעני על 2 השאלות ואוכל לענות לך בצורה יותר מדוייקת. ד"ר אריאלי