PSA לאחר ניתוח רדיקאלי
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, זוהי בדיקת PSA ראשונה חודש לאחר ניתוח רדיקאלי. התוצאה PSA<0.1 . האם זוהי תוצאה טובה? --> אני שואל מכיוון שראיתי תוצאות באתר של 0.01 , 0.02 ... האם יכול להיות שרזולוצית בדיקה שונה בין מעבדה למעבדה? תודה מראש...
לאריק שלום. יש הפרשים בתוצאות בדיקת הPSA בין המעבדות השונות, אולם ההפרשים קטנים. התוצאה אצלך מעט גבוהה מהמקובל לאחר חודש מהניתוח אבל אינה מרמזת( בשלב זה) על כלום ועכשיו היא מהווה רק את הבסיס להמשך המעקב. אם בבדיקות הבאות (כעבור שלושה חודשים, שישה חודשים , ושנה,)הרמה תישר ללא שינוי או תרד אז הכל בסדר, אבל אם רמת הPSA תעלה אז יש תהייה סיבה לדאגה ולשקול טיפולים נוספים. אריכות ימים בבריאות. יעקב.
בדיקה במעבדה המראה 0.1> היא בדיקה במעבדה שלא יכולה לבדוק ערכים הקטנים מ-0.1 . לכן התוצאה היא הטובה ביותר שיכולים לקבל ממעבדה כזו . אתה מטעה ומדאיג אותו לשוא.. התוצאה היא מצויינת , מראה שלא גילו כל PSA , תקווה שגם בעתיד יהיה כך.
אריק שלום קודם כל תשובה מצויינת. אני עובד בשירותי בריאות כללית ובמעבדה שלנו למשל הערך הנמוך ביות הוא קטן מ- 0.1 . ד"ר אריאלי