הפרשי גובה בין העקב לאצבעות בנעלים?
דיון מתוך פורום מדרסים ובעיות בכף הרגל
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שמתי לב שבמרבית הנעליים יש הגבהה לחלק האחורי של הנעל כלומר אזור העקב. והחלק הקידמי של הנעל בדרך כלל קצת יותר נמוך עם סוליה יותר דקה. רק מעט מן הנעליים שטוחות. מסקרן אותי האם יש נימוק אורתופדי לכך שמרבית היצרנים מיצרים נעליים עם הגבה לאזור העקב? והאם יש יתרונות וחסרונות לנעליים כאלו על פני נעליים שטוחות?
שאלה מצוינת-החלק הקדמי נקרא רוקר והוא עוזר לנו בגלגול הנעל בזמן צעידה וככל שהוא כלפי מעלה(ראה נעל ספורט/ריצה) הנעל טוב יותר וע"י כך זה מפחית לחץ ומונע נזקים באצבעות ובעצות מסרק(כרית)כף הרגל. החלק האחורי ככל שהוא קשיח יותר עוזר למנוע קריסת קרסוליים. מסקנה שנעל שטוחה כגון נעלי בובה או מוקסין פחות מומלצות מנעל ספורט .