תביעה סיעודית עבור אדם שנפטר

דיון מתוך פורום  זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד

09/04/2017 | 03:54 | מאת: סיגל

שלום רב, בעלי נפטר לפני כחצי שנה ובחודש האחרון לחייו הוא הגיע למצב סיעודי. לא הספקנו לתבוע את חברת הביטוח דקלה בגין הזמן שהוא היה שרוי במצב סיעודי (הכל קרה מהר מאוד). רציתי לדעת האם אפשר (וכדאי) לתבוע את חברת הביטוח על התקופה הזו? אם כן האם הזכאות תהיה רק עבור אותו חודש (עפ"י מסמכים רפואים שמוכיחים זאת), ומה סדר הגודל של הסכומים והזמן שצריך להשקיע בתביעה כזו (כי רציתי לדעת האם המאמץ שווה, כי בטח דרושה הרבה בירוקרטיה בדרך)? בדומה רציתי לדעת האם ניתן לתבוע את ביטוח לאומי בגין מתן שירותים מיוחדים (או קצבת סיעוד, אני פשוט לא יודעת למה הוא היה זכאי אילו היינו מגישים את התביעה שהיה עוד בחיים), וגם האם תקופת הזכאות תהיה רק בגין החודש הזה? הייתי גם מעוניינת לדעת מה הפרוצדורה של הגשת התביעה (לחברת הביטוח ולביטוח לאומי)? וגם האם על היורשים להגיש את התביעה או השאירים של הנפטר? תודה על העזרה.

לקריאה נוספת והעמקה

השאלה היא כמה זמן היה סיעודי ואם תוכלי להוכיח זאת במסמכים

10/04/2017 | 03:15 | מאת: סיגל

תודה על התגובה. הוא היה פחות מחודש במצב סיעודי. כן יש מסמכים מבית החולים ומהרופאים המטפלים שאכן היה זקוק לעזרה מוחלטת בפרק הזמן הזה, ואני מאמינה שזה מספיק כדי להוכיח את מצבו באותה העת. האם זה נכון שיש תקופת המתנה (בחברות ביטוח) על מנת להיות זכאי לקבצה מהן (כלומר ייתכן שזה זמן קצר בשבילהן (חברת הביטוח) אותו פרק זמן שהיה סיעודי, ולכן ייתכן ולא זכאי לדבר עבור תקופה זו?). ומה לגבי תביעה לביטוח הלאומי? שוב תודה.

18/04/2017 | 14:22 | מאת: אלון

קודם כל משתתף בצערך ושלא תדעי עוד צער. מניסיוני עדיף לפנות לעורך דין שמתמחה בנושאי ביטוח לאומי שיוכל לעזור לך למצות את הזכויות שלך במצב הנורא הזה...

מנהלי פורום זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד