בדיקות רפואיות
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
11/10/2007 | 10:21 | מאת: אלמונימית
שלום, בבדיקות הדם האחרונות שעשיתי מדד הכולסטרול היה: 224 mg/dl.| מדד ה-LDL Cholesterol Calculat היה 131.4 mg/dl. ומדד ה-B12 היה: 206 pg/ml. התחלתי לקחת B12 אך מבחינת הכולסטרול אני מאוד מוטרדת אני מקפידה על תזונה וביום יום נמנעת ממטוגנים, בשר אדום, גבינות שמנות וכו'. לצערי כולסטרול גבוה הוא דבר הנפוץ במשפחתי, איך אוכל לאזן את רמות הכולסטרול למרות שאיני אוכלת מזון מסוג זה ? תודה
לקריאה נוספת והעמקה
11/10/2007 | 16:48 | מאת: מוניקה קרן
שלום, ההנחיות התזונתיות להורדת כולסטרול כוללות, נוסף על הפחתת צריכת השומנים בתפריט בעיקר מזונות המכילים רמות גבוהות של כולסטרול, שומן רווי ושומן מוקשה, גם שמירה על משקל גוף תקין, העשרת התפריט בסיבים תזונתיים כגון סובין, קמח מלא, קטניות, וירקות עם הקליפה, שילוב 2-3 ארוחות דגים במשך השבוע ( כל הדגים מותרים למעט קרפיון ) וביצוע פעילות גופנית סדירה. אני ממליצה לך לפנות לטיפול והדרכה מפורטים אצל דיאטנית. לאחר 3 חודשים של שינוי באורח החיים, יש לחזור על הבדיקה. אם אין ירידה מספיקה ברמות הכולסטרול, יש להתיעץ עם הרופא המטפל ולשקול טיפול תרופתי. בברכה מוניקה קרן