ויטמין בי12
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום :) אני בת 17 ולא מזמן עשיתי בדיקת דם. הכל אצלי תקין, חוץ מזה שיש לי עודף ויטמין בי12! הרופא שאל אותי אם אני אוכלת הרבה קורנלפקס, וכשעניתי בחיוב (אוכלת כל בוקר) הוא אמר לי שיש את זה הרבה לילדים שאוכלים הרבה קורנפלקס... כשסיפרתי על זה למורה שלי לספורט היא אמרה לי שזה כנראה בגלל שאני אוכלת הרבה בשר (שגם נכון!) בקיצור, השאלות שלי זה האם זה מסוכן שיש עודף ויטמין בי12 וכמה? ומה מומלץ לעשות במקרה כזה? נ.ב: שנה טובה ובריאה :) תודה מראש!
שלום, לויטמין B12 תפקידים חשובים בגוף. הוא משתתף ביצירת ומהווה חלק מתאי הדם האדומים, מסייע בתפקוד יעיל של מערכת העצבים ועוד. יחד עם זאת גם בדברים טובים לא כדאי להגזים. ויטמין B12, בניכוד לרוב הויטמינים האחרים, יכול להאגר בגוף. נמצא בעיקר במזונות מן החי, כמו בשר, ביצה ומעט במוצרי חלב. נמצא גם בדגני בוקר מועשרים בויטמין (לכן השאלות של הרופא והמורה לספורט). אני ממליצה לבחון את התזונה שלך ולבדוק מה ניתן לשנות. תלוי ברמת העודף. ככלל איני ממליצה להפחית את המזונות המכילים את הויטמין, כי הם מכילים רכיבים חיוניים אחרים, שלא כדאי להחסיר. בברכה מוניקה קרן