בטן נפוחה

דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה

24/09/2013 | 20:00 | מאת: גלית

בת 23. BMI = 18 היקף הבטן שלי = 98 ס"מ אני סובלת מבעיה של בטן נפוחה, גם בבטן העליונה וגם בתחתונה. ברוב המקרים אני מתעוררת בבוקר עם בטן פחות נפוחה - אבל במשך היום לא רק מאוכל - אלא אפילו רק משתיה של כוס מים הבטן שלי ישר מתנפחת למימדים עצומים! בערב היקף הבטן שלי גודל בכ-20 ס"מ. זה מגיע לרמה שכשאני יושבת יש לי ממש צמיגים בבטן ואני מרגישה חוסר נוחות לשבת לא בגלל המראה אלא הרגשה פיזית שלא נוח לי לשבת. אני מתקשה בקנית מכנסים מיכוון שמבנה הגוף שלי רזה אבל המכנס בבטן פשוט לא נסגר. הייתי אצל בירור אצל גסטרולוג - והבדיקות יצאו תקינות. זה ממש מציק לי וגורם לי להרגיש גם חוסר נוחות מהמראה כי כל מי שרואה את הבטן יכול להגיד בברור שהיא לא פרופורצונאלית לגוף וגם חוסר נעימות פיזית של הרגשה תמידית מלאה נפוחה נשפכת ולא נוחה. הבטן שלי נראית כמו בלון נפוחה. הבטן שלי נראית כמו בהיריון בחודש תשיעי. היקף הבטן שלי בערב הוא 120 ס"מ בדיוק. ובבוקר היקף הבטן שלי 98 ס"מ. בערב הבטן שלי תופחת למימדים עצומים!!! כמו בלון!!! מהן האופציות שאפשר לעשות במקרה שלי? מדוע למרות שיש לי תת משקל אז הבטן שלי נפוחה?

לקריאה נוספת והעמקה
25/09/2013 | 11:07 | מאת: ד"ר אולגה רז

עניתי לשאלה דומה לפני זמן קצר ואת יכולה לראות תשובתי. יחד עם זאת, יש לי להגיד לך כמה דברים: את מספרת שיש לך בעיה שמאוד מטרידה אותך, שהלכת ועשית בדיקות, שאת חיה את הבעיה הזו כל הזמן. האם נראה לך הגיוני שלפי התיאור שנתת, שהוא דל מאוד משום שאינו משדבר על גובה, משקל, גיל, תחושות כמו גזים, כאבי בטן, שלשולים, עצירויות וכו' - האם את באמת חושבת שככה ניתן לפתור את הבעיה הזו? הרי הלכת לגסטרואנטרולוג ולא התכתבת איתו במייל. רק בטיפול אישי איתך ועם כל השאלות והתשובות אפשר לנסות לפתור את הבעיה. ייכול להיות שהבעיה היא תזונתית אז תלכי לדיאטנית בכל דרך שתמצאי: קופ"ח, בי"ח, פרטי. ואז תעלי את הסיכוי שלך לעזרה.

25/09/2013 | 20:05 | מאת: קארין

אם בדקת את הנושא מבחינה רפואית, אולי כדאי שתבדקי גם משהו שקשור לרפואה משלימה? תראי- חסרים קצת פרטים באמת בנוגע למערכת העיכול שלך אז קשה לומר, אבל אני סבלתי מבעיות במערכת העיכול ולכן תמיד תמיד תמיד הבטן שלי הייתה מאוד נפוחה וגם עם תחושה לא נעימה (לא מדדתי את היקף הבטן) המליצו לי על אנזימי עיכול של סופרהב וככה באמת העיכול טוב יותר והנפיחות מתחילה לרדת לאט לאט... זה עובד בהדרגתיות אבל זה נותן תחושה הרבה יותר טובה. תבדקי אם זה יכול לעבוד לך גם... בהצלחה!

מנהל פורום דיאטה, תזונה והשמנה