בטן נפוחה כמו בלון

דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה

12/08/2013 | 07:58 | מאת: ליזי

שלום רב,הנני בת 23 עם מבנה גוף רזה . ה-BMI שלי הוא 18 . אבל סובלת מבעיה של בטן נפוחה, גם בבטן העליונה וגם בתחתונה. יש לי בעיה שכאשר אני אוכלת מאכל הכי קטן אז ישר הבטן שלי מתנפחת לבטן הריונית בחודשים מתקדמים, ברוב המקרים אני מתעוררת בבוקר עם בטן פחות נפוחה - אבל במשך היום לא רק מאוכל - אלא אפילו רק משתיה של כוס מים הבטן שלי ישר מתנפחת. זה מגיע לרמה שכשאני יושבת יש לי ממש צמיגים וקפלים עמוקים בבטן ואני מרגישה חוסר נוחות לשבת לא רק בגלל המראה- אלא הרגשה פיזית שלא נוח לי לשבת עם הצמיגים והקפלים העמוקים בבטן. הייתי אצל בירור אצל גסטרולוג - והבדיקות יצאו תקינות. זה ממש מציק לי וגורם לי להרגיש גם חוסר נוחות מהמראה כי כל מי שרואה את הבטן יכול להגיד בברור שהיא לא פרופורצונאלית לגוף וגם חוסר נעימות פיזית של הרגשה תמידית מלאה נפוחה נשפכת ולא נוחה. בערב היקף הבטן שלי מגיע ל-120 ס"מ... ברצוני לשאולך מהן האופציות שאפשר לעשות במקרה כזה..? בכבוד רב, ליזי.

לקריאה נוספת והעמקה
12/08/2013 | 15:43 | מאת: ד"ר אולגה רז

הבעיה שאת מעלה נשמעת סבוכהמשום שקשה לי לתאר בחורה עם BMI 18 המתלוננת על "צמיגים וקפלים בבטן". אני יכולה לקקבל בטן נפוחה שנגרמת מגזים או מרזון יתר. אבל קפלים? בלי לראות אותך קשה לי לתת לך תשובות אך נראה לי שיש פה יותר בעיה של איך שאת רואה עצמך בעינייך ולא שיש לך קפלים באמת. בעיות של נפיחות בבטן ניתן לפתור על ידי התייעצות עם דיאטנית קלינית שתסביר לך אילו מזונות גורמים לגזים ונפיחות אך הדימוי עצמי הינה בעיה לא תזונתית ותצטרכי לפתור אותה מהר ככל הניתן. כל מה שאת כותבת על עצמך יכול לשבש לך את החיים ולגרום לך לא להיות מרוצה במקום שאין סיבה לכך ולחיות שנים תחת צל כבד של ראיה לא נכונה של גופך. בהצלחה

14/08/2013 | 23:16 | מאת: אסנת

אני מזדהה מאד עם ליזי, וכמדומני שהבעיה של ליזי, כמו גם שלי, היא לא בדימוי העצמי, אלא בסבל הפיסי הרב שנגרם לה. מעולם לא פגשתי מישהו שסובל מאותה הבעיה עד לרגע זה ממש, ואני רוצה לומר, שזה סבל רציני! ומי שלא מכיר את הבעיה, בבקשה שלא יזלזל בה ושלא ילביש עלינו הסובלים פרשנויות מוטעות משל עצמו. לאחר 14(!!) שנים שסבלתי מבעיה זו מצאתי טיפול הומאופטי שפתר את הבעיה לחלוטין למשך כ9 שנים. אך מזה כמה חודשים שהתופעה חזרה ושוב עלי להתמודד איתה. בתקווה שלהומאופטיה הקלאסית תהיה שוב התרופה עבורי, וליזי יקרה, זו המלצתי.

מנהל פורום דיאטה, תזונה והשמנה