שלום! יש לי מס' שאלות:
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
1. בתי בת 6 שוקלת 23 ק"ג, גובה 114 ס"מ. אני יודעת שזה לא תקין. איך ניתן לטפל בנושא? יש לציין שמלבדה אף אחת מבנותי לא סובלת מהשמנה. 2. איך אפשר "לשדל" אותה לזוז מהטלויזיה? 3.איך מקנים הרגלי אכילה נכונים ובריאים כך שהיא לא תרגיש שזה "בגללה"? 4. אני יודעת שיש סדנאות הרזיה לילדים דרך קופ"ח למבוגרים, האם יש כאלה גם לילדים?
שלום מגי אני ממליצה בחום לגשת לשיחה עם דיאטנית קלינית המתמחה בילדים (בפעם הראשונה לבדך, ללא הילדה) ולהציג לה את בעיית ההשמנה של בתך. טיפול בנושא השמנת ילדים היא התמחות ספציפית שעובדת בעיקר על שינוי הרגלים וחינוך לתזונה נכונה ובשום אופן לא מזכירה את המונח דיאטה. כך למעשה ניתן לעצור את ההשמנה , מבלי לגרום לילד רגשי נחיתות או הפרעות בנושא אכילה להמשך חייו. לגבי סדנאות לילדים, אני באופן אישי לא מכירה אך אין לי ספק שקיימות מסגרות, בעיקר כאלה המשלבות ספורט, לטיפול בהשמנת ילדים. כדאי לבצע בירור מקיף בנושא. המון בהצלחה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזיה 03-7674880