אובססיה להעסקת הפה..
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
07/01/2011 | 03:10 | מאת: לא שקטה
היי רקפת, קודם כל המון תודה - אני מהקוראים השקטים בפורום והוא מעולה! אני מבצעת פעילות ספורטיבית שנים במשך 4 פעמים בשבוע. הבעיה היא - שאני כל הזמן צריכה למצוא משהו להעסיק את הפה שלי...לא יודעת איך להפסיק - אם זה לא קפה/תה אז מסטיקים או ירקות.. אני ולא רעבה - אני פשוט מתנפחת ומתנפחת. עכשיו זה כבר עובר כל גבול - אני בתק' מבחנים ואחרי כל כמה דק' של ישיבה אני בורחת לאוכל. הבטן שלי נפוחה כמו של אישה בהיריון מכל האוכל הזה ואני לא יודעת איך לעשות שאני פשוט אשב מבלי לאכול כלום לכמה שעות. זה גם ממש פוגע בי במבחנים. אני רואה חברות אחרות שלי שמסוגלות לשבת מבלי כל היום לדחוף אוכל או מסטיקים. מה אפשר לעשות? שאלה נוספת - אני בחודש הקרוב לא אוכל לעשות ספורט בגלל המבחנים...זה מעבר מ- 10 שעות ספורט בשבוע ל-0. האם אני צריכה לשנות את התזונה? מפחדת ממש להשמין כי יש לי נטייה מאוד חזקה להשמנה... אני משמינה מכל שינוי הכי קטן...
לקריאה נוספת והעמקה
09/01/2011 | 18:35 | מאת: רקפת מרקוס
שלום המצב שאת מתארת הוא אכן לא פשוט. עם זאת את צריכה למצוא דרך אחרת להתמודד עם חוסר השקט שהוא לא בעזרת אכילה. להתמודד עם הצורך באמצעות מסטיקים וסוכריות ללא סוכר, ירקות וכדומה זהו פתרון זמני טוב אך את חייבת להשקיט את ההרגל, כדי שבאמת בתקופות שאת לא מבצעת פעילות גופנית, לא תעלי במשקל והאכילה שלך תישאר מבוקרת ומונעת מצרכי רעב, וכמה שפחות מצרכים אחרים. במידה וזוהי תקופה קצרה שבה לא תבצעי פעילות גופנית, אני מאמינה שגופך לא יושפע מכך. כדאי לתכנן את סדר היום מבחינת ארוחות מסודרות- כל 3-4 שעות, לצייד את הבית בירקות חתוכים או מרק ירקות שישקיטו לך את הרעב והצורך לנשנש.מעבר לכך, דווקא בגלל הלחץ של תקופת המבחנים, כן הייתי ממליצה על התעקשות בעניין הפעילות הגופנית כגורם מפיג לחץ שככל הנראה רק יעשה לך טוב. בהצלחה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזיה 03-6764880
13/01/2011 | 11:34 | מאת: חלי
גם אני איתך