שומן צמחי
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום אשמח אם תיתנו לי קצת מידע על הערך התזונתי של השומן הצמחי, קודם כל, האם בכלל מדובר בשומן אחד או בכל מיני סוגי שומנים מכל מיני צמחים , אני גם ניתקל בהרבה מקרים כמו למשל פיצה שאכלתי שאמרו לי שהגבינה באותה פיצה מכילה שומן צמחי. בסך הכל העניין די מבולבל לי , האם שומן צמחי זה רע? תודה רבה
שלום אבי שמן צמחי מקורו כשמו- המגיע מן הצומח, כגון: שמן תירס, קנולה, זית וכדומה .זהו שומן בלתי רווי מבחינת הקשרים הכימיים שלו ולכן מבחינת בריאות הגוף הוא מומלץ יותר בהשוואה לשומנים רווים המגיעים ממזונות מן החי כמו חמאה, ושומן המצוי במזונות כמו בשרים, גבינות עתירי שומן, חלקי פנים וכדומה. כאשר מדברים בתעשייה על שומן צמחי מוקשה , ממנו אתה צריך להישמר. שומן זה הוא במקור שומן צמחי, אך הוא עובר בתעשייה תהליך הקשחה על מנת שיוכלו להשתמש בו טוב יותר בפיתוח המוצר. התהליך הזה יוצר סוג שומן אחר - מסוכן לבריאות שנקרא שומן טרנס. על כן, בשיקול האם לצרוך מוצר מסוים, יש להתבונן בטבלת המרכיבים שלו. אם מצוין שהמוצר מכיל שומן צמחי מוקשה, כדאי מאוד להימנע ממנו. אם מצוין שומן צמחי אז מדובר בשומן טוב יותר ואז אפשר לאכול את המוצר ללא חשש ברוב הפעמים (במידה והאינפורמציה על המוצר אכן מבוססת ואמיתית). בברכה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזיה 03-6764880