שאלה לגב' מרקוס.
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
10/12/2010 | 16:58 | מאת: שולי.
שלום רב לך רקפת. אני בחור בן 33, 1.85 ס"מ (מבנה גוף בנוני) ובמשך השנים האחרונות, נמצא ועובד תחת לחץ, (הארוחות שלי לא הכי מסודרות באזור הצהריים בדר"כ). שמתי לב (רק בזמן האחרון) שאני נוהג לאכול בעמידה, ולא בישיבה כנהוג, (כבר קרוב ל-4 שנים). לאחרונה נאמר לי שלא בריא לאכול בעמידה!!!, לכן שואל האם אמת הדבר, ואם כן מה ההשלכות לכך, במה יכולים להתבטא, מה את חושבת או ממליצה. תודה לך.
לקריאה נוספת והעמקה
11/12/2010 | 17:43 | מאת: adi
היי , אני רק רוצה להגיד לך שאם אתה אוכל בעמידה אז אתה לא שם לב למה אתה אוכל ולכמויות וזה מביא להשמנה. את זה אני אומרת גם לעצמי. צריך לשבת ליד שולחן ולאכול תוך כדי ריכוז באוכל בהצלחה רבה, עדי
12/12/2010 | 21:21 | מאת: רקפת מרקוס
שלום לך מבחינה מדעית, אין הבדל בין אכילה בעמידה לאכילה בישיבה, אך כפי שכבר ציינו, כאשר אוכלים בעמידה, אוכלים עם פחות תשומת לב למזון הנאכל ולכן זה עשוי להוביל לצריכת כמויות אוכל גדולות יותר בארוחה ולתחושת שובע מופחתת. אכילה היא פעולה שרצוי לבצע בצורה נינוחה, בישיבה, לאט, עם תשומת לב לארוחה, ללא הסחות דעת. כך למעשה הגוף מקבל את צרכיו בצורה הטובה ביותר והבריאה ביותר עבורו. בברכה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזיה 03-6764880