שאלה..
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום רב לצוות הפורום משהו שמאוד מציק לי לאחרונה.. ולתשובתכם אודה.. סליחה מראש על אופן השאלה. עניין הכרס בבטן, במשך התקופה האחרונה ביטני תפחה, ואם זה אכן כרס אני לא יודע איך אנשים אחרים מסתדרים איתה, ממש ממש מפריעה במשך היום כגון בישיבה עם מכנסיים ובייחוד עם חגורה, סתם תוך כדי קשירת נעליים וכוליי. הכל התחיל ממש לא מיזמן אבל מה שלא לא מנסה לא רואה את האור. לכן ברצוני לשאול אותכם מה הכי יעזור למגר את התופעה (חוץ מכושר יותר מסיבי ופחות תצרוכת שאני נענה להן), והאם ישנו קשר לעניין היציאות לאותו כרס?, אם כן שמתי לב לאחרונה (למרות שיום יום), שהיציאות שלי יותר קטנות, האם ישנה תזונה שהיא שתוכל לעזור ולסייע לי בעניין זה ולהוריד ממני את העול. תודה וסליחה על אופן השאלה.
שלום יניב ייתכן והנפיחות שאתה מרגיש בבטן קשורה לירידה בתדירות היציאות. במידה וחל שינוי בתדירות היציאות בזמן האחרון,אתה עשוי להרגיש תופעות כמו נפיחות בטנית ותחושות לא נעימות כמו כאבי בטן והרגשת מלאות. כמובן שמשקל והרגשה זהו עניין אינדיבידואלי ובמידה והכרס מפריעה לך מבחינת נוחות הגוף, עלייך לרדת במשקל בתור צעד ראשון (בשילוב עם פעילות גופנית , שבחלקה מכוונת לאיזור הבטן). כדי לסייע לך מבחינת היציאות,עלייך לאמץ תפריט המכיל הרבה סיבים תזונתיים. הסיבים מצויים בירקות ופירות, דגנים מלאים (חיטה מלאה, שיפון, אורז\פסטה מחיטה מלאה) וקטניות. יש חשיבות לשתיית כמות מים גדולה ביחד עם תפריט רב סיבים. בהצלחה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזיה 03-6764880