שאלה על לחם
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום רקפת. התחלתי לאמץ אורח חיים בריא וברצוני לרדת 15 ק"ג. כבר ירדתי 4 ק"ג. יש שני לחמים שאנו קונים הביתה - רציתי לדעת איזה מהם עדיף לאורח חיים בריא. לא אפרסם כאן שמות, רק ערכים. 1. לחם אחיד קל: רכיבים: קמח חיטה כהה (מכיל גלוטן), מים, סיבים תזונתיים, חלבון צמחי, שמרים, מלח, חומר מתחלב E-481, קלציום פרופיונט כחומר משמר, קמח סויה, חומצת לימון, חומצה אסקורבית (ויטמין C) סימון תזונתי ל-100 גרם: אנרגיה: 175 חלבונים: 11.2 פחמימות: 31.6 סיבים תזונתיים: 8.3 שומנים: 0.6 כוסלטרול: 0 נתרן: 475 מ"ג 2. לחם מס' 2: רכיבים: קמח חיטה מלא, מים, גרעיני חיטה טרום נבוטים, גלוטן חיטה, שמרים, מלח, חומרים מתחלבים (E472e,E471,E481, לתת שעורה, חומרים משמרים (E282, E202), קמח סויה, אנזימים, חומר מעכב חמצון (E300). ציפוי: שומשום. ערך תזונתי ל-100 גרם: אנרגיה: 210 קק"ל חלבונים: 11.8 פחמימות: 34.6 כלל סיבים תזונתיים: 9.4 סיבים מסיסים: 1.5 גר' סיבים לא מסיסים: 7.9 גר' שומנים: 2.6 כולסטרול: 0 נתרן: 345 מ"ג לתשובתך אודה מאוד!!
שלום טליה שני הלחמים שהצגת בשאלה נראים מצוין מבחינת רשימת המרכיבים שלהם, ההבדל היחיד טמון בקלוריות: לחם מס' 1 מכיל 175 קלוריות ל-100 גרם לעומת לחם מס' 2 שמכיל 210 קלוריות לכמות זהה. אלו הם לא הבדלים גדולים אך בחישוב הקלוריות היומי ייתכן וההפרש יהיה משמעותי עבורך. למרות ההבדל בערך הקלורי, כדאי להתחשב בגורמים נוספים כמו מידת השובע שאת מקבלת מכל אחד מהלחמים שכאמור בביצוע דיאטות, בעיני חשוב אף יותר מהפרש קלוריות קטן. אני ממליצה לבחור בלחם שממלא אותך והטעים לך ביותר מבין השניים. בהצלחה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזיה 03-6764880
שלחם מס' 1 הוא מחיטה כהה רגילה (צבע הלחם לבן) ולחם מס' 2 הוא מחיטה מלאה (צבע הלחם חום כהה) אני מודעת להבדל הקלורי - רציתי לדעת מבחינה בריאותית - האם בכ"ז אחד מהם מוטה לטובה על פני השני?