הסבר לירידה איטית במשקל
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
הבת שלי בת 17, שוקלת 81 קילו (גובה 170), החלה לפני חודש וחצי דיאטה במסגרת שומרי משקל. אוכלת בריא ומאוזן, הרבה ירקות, חלבון ומעט פחממות. הולכת 4-5 פעמים בשבוע שעה כל פעם. בשבוע הראשון ירדה חצי קילו, בשני שני קילו, שלישי- עלתה חצי קילו (למרות שמירה קפדנית), אח"כ 200 גר', ואח"כ 300 גר'... מה יכול להיות ההסבר לירידה איטית יחסית? - האם יכולה להיות בעיה בבלוטת התריס שאינה מורגשת על ידי סימפטומים של עייפות, מצב רוח ירוד וכו' (שאינם מאפיינים את בתי), האם יתכן הסבר אחר? תודה רבה.
שלום לך לא תמיד יש הסבר פיזיולוגי לירידה איטית במשקל.ייתכן ויש קשר לתת תפקוד של בלוטת התריס שבתך סובלת ממנה או תסמונת השחלות הפוליציסטיות. אני מציעה לבקש מהרופא המשפחה לערוך בדיקות מקיפות, שיכולות להצביע על הבעיות הללו. מעבר לכך, בירידה במשקל יש לשפוט את קצב הירידה במשקל כפונקציה של זמן לטווח ארוך ולא קצר. כדאי גם לבצע בחינה מדוקדקת של התפריט של בתך, שעשוי לרמוז דווקא על צריכה פחותה של מזון ממה שבתך זקוקה לו שעלול לגרום לעצירה בקצב הירידה במשקל. בברכה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזיה 03-6764880