האם אני צורך יותר מדי סיבים?
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום! תמיד חשבתי שכשמדובר ספירות, ירקות ומוצרים מחיטה מלאה שמכילים הרבה סיבים כמה שיותר - יותר טוב. לאחרונה גיליתי שצריכת יתר של סיבים יכולה להשפיע באופן שלילי על ספיגת חלק מחומרי המזון כגון סידן, ברזל ואף חלבון. סיכום המזונות שמכילים סיבים שאני אוכל כל יום: - 2 סלטים (בוקר וערב) המכילים עגבנייה, מלפפון, חצי גמבה וקצת חסה וכרוב - מנת ירקות (בדר"כ מאודים) נדיבה בארוחת צהריים - 2 מנות פרי בממוצע ליום - 5-6 פרוסות לחם מחיטה מלאה (מחולק במשך כל היום כמובן, לא בבת אחת) - 50-60 גר' אגוזים או שקדים ליום - בדר"כ רוב הפחמימות שאני צורך הן 'מלאות' (כלומר, קינואה, כוסמת, אורז חום, פסטה מקמח מלא וכו'...) באופן כללי יש לציין שאיני סובל מעצירויות או נפיחויות כלשהן. האם כמות הסיבים שאני אוכל גדולה מדי? אם כן, היכן ניתן להוריד בכמותם מבלי לפגוע בערך התזונתי הגבוה של התפריט שלי? תודה רבה!
שלום רב לפי התפריט שתיארת לי בשאלתך, אתה צורך כמות נכבדה של סיבים תזונתיים ביום וזה מצוין. חומצות מסוימות שמצויות בסיבים תזונתיים יכולות לקשור מינרלים במעי כמו סידן וברזל ולמנוע את ספיגתם בגוף אולם זה קורה אך ורק בצריכת כמויות גדולות בבת אחת של המינרלים הללו (כמו בנטילת תוספים חיצוניים) ולכן תת הספיגה היא זניחה בתפריט רב סיבים ממוצע, כמו שלך. בברכה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזיה 03-6764880