סדק
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
היי, לאחרונה גילו לי סדק בין הושט לקיבה ורציתי לדעת אם יש איזו תזונה מיוחדת שאני צריכה..כי הרופא שלח אותי לדיאטנית כי אני סובלת מעודף משקל.
לקריאה נוספת והעמקה
שלום נועה הסדק שהתגלה לך יכול לגרום לתופעות כגון רפלוקס וצרבת ולכן כדי להימנע מתופעות אלו יש מספר הנחיות תזונתיות: הימנעות ממזון חריף,מאכילת עגבניות, פירות הדר, שוקולד ומזונות שומניים, שתיית אלכוהול ואכילת מנטה. מזונות אלה יכולים להחמיר את הצרבת והרפלוקס. מעבר לכך, לא מומלץ לשכב מיד לאחר הארוחה, יש להמתין לפחות שעה וגם לא לבצע פעילות גופנית מיד לאחר האכילה. כמובן, שבמידה ואת סובלת גם מעודף משקל, מומלץ מאוד להיעזר בדיאטנית כדי להרזות וכך גם לשפר את התסמינים של הסדק שהתגלה לך. בהצלחה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזיה 03-6764880