ממתיקים במקום סוכר
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
03/10/2010 | 03:15 | מאת: אירנה
יש לי שאלה. אני ובעלי שותים משקאות ללא סוכר אבל עם ממתיקים: מדובר ב (2-4) כמה בקבוקי קולה זירו בשבוע וכמה כוסות תה עם ממתיק על בסיס סוכרלוז בכל יום. איננו מסוגלים לשתות רק מים, מבחינתנו זה ממש איכות חיים (ואיננו רוצים לשתות משקאות המכילים סוכר). האם יש נזק בכמות זו שציינתי של הממתיקים? שמעתי כל מיני דברים על פגיעה בזיכרון ודברים אחרים. האם יש אמת מאחורי הדברים המפחידים שאומרים על הממתיקים? האם יש נזק מצטבר? איזה סוג של ממתיקים עדיף לשימוש, אם כבר? אם בכלל יש סוג עדיף? תודה רבה רבה!
לקריאה נוספת והעמקה
03/10/2010 | 21:29 | מאת: רקפת מרקוס
שלום אירנה ממתיקים מלאכותיים הם מותרים לשימוש ע"י ארגוני הבריאות העולמיים ולא נמצא עד היום אף מחקר קליני אמין שמצליח להוכיח אחרת. היום הממתיקים המלאכותיים טובים יותר מאשר בעבר וכמעט חסרי טעם לוואי, למשל סוכרלוז. עם זאת, מכיוון שבתזונה נכונה אנו לא ממליצים על הפרזה בצריכת אף מזון, גם אל הממתיקים המלאכותיים הייתי מתייחסת בחשדנות ומשתדלת לא לצרוך מהם כמויות גדולות, הם בכל זאת חומרים זרים לגוף וייתכן שיום אחד ימצאו בהם סכנות. יתרה מכך שהכי בריא לשתות מים והרבה. לכן למרות הקושי שבכך, את ובעלך צריכים לעשות את כל המאמצים כדי להרבות בשתיית מים. אפשר לנסות לשפר את טעמי המים עם עשבי תיבול (נענע למשל) ופלחי פירות הדר(לימון, תפוז). בברכה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזיה 03-6764880