לא מצליחה לרדת במשקל
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, בת 36, גובה 1.64, משקל 53, לפני כחודשיים הפסקתי לעשן ומיד עליתי בכשני ק"ג. מאז, למרות שאוכלת מעט, ולמרות שעוסקת בפעילות גופנית בהתמדה, לא מצליחה להוריד אף לא גרם. אני כבר די מיואשת, חוץ מלהפסיק לאכול לא נותרו לי פתרונות... מה עלי לעשות בשביל להוריד את השניים המיותרים?
שלום מאיה לפי חישוב ה-BMI שלך את במשקל תקין לחלוטין (20.3), וגם בעלייה של 2 קילו את נשארת בטווח התקין. הפסקת עישון אכן עלולה לגרום לעלייה במשקל, סיגריות מעלות את הקצב המטבולי של הגוף ולכן כאשר מפסיקים לעשן, הגוף יוריד את קצב חילוף החומרים ולעיתים קרובות נראה עלייה במשקל. הפתרון במקרה זה הוא הפוך משאת משערת. צמצום האכילה בצורה משמעותית דווקא גורם לגוף להיכנס למצב של אגירה, חסכון, ואז נשארים באותו במשקל (ובמקרים מסוימים גם עולים). עלייך להתייעץ עם דיאטנית מוסמכת כדי להרכיב תפריט מאוזן, שיענה על כל צרכייך התזונתיים. בנוסף להמשיך ולבצע בהתמדה את הפעילות הגופנית שאת עושה. גם אם הדבר עלול לקחת זמן מה, בסופו של עניין הגוף יחזור לעצמו, ויחדש את הירידה במשקל. בהצלחה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזייה 03-6764880