דיאטה מאוזנת ובכל זאת עליה במשקל
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, אני חווה בחודשים האחרונים תופעה לא מוסברת ומתסכלת מאוד של עליה מתונה במשקל בקצב של 300 גרם לשבוע למרות שמירה על רמת קלוריות יומית של 1200 קלוריות בממוצע ועושה ספורט 3-4 פעמים בשבוע. בדיקות הדם שלי תקינות ולא נראה כי יש משהו לא תקין מבחינה פיזית. עליתי כבר 10 ק"ג למרות מאמצים רבים לירידה. חשוב לציין כי אני מנותחת קיצור קיבה (טבעת) שעד לפני 4 חודשים הייתי מקיאה כמעט כל דבר שאכלתי והצלחתי לאכול רק ארוחה ביום, לפני 4 חודשים פתחתי את הטבעת בעקבות סיבוך שגרם לי לאבד ממשקלי באופן דרסטי ולתשישות כרונית ומאז למרות הדיאטה אני לא מפסיקה לעלות במשקל!!!אני ממש מתוסכלת מהעיניין במיוחד פוחדת מאוד לחזור למשקלי הקודם. האם הנושא מוכר למישהו מכם? והאם יכול להשתפר ועלי להתאזר בסובלנות? ולמה זה קורה בכלל?
שלום ליאור את מתארת בשאלתך מצב בעייתי ומתסכל של עלייה במשקל למרות דיאטה מאוזנת וספורט, שככל הנראה נגרם כתוצאה מהתנהגות האכילה המופרעת שהיתה לך בתקופה שהיית עם הטבעת. ניתוחי קיצור קיבה, למרות היותם קרש קפיצה מצוין לירידה במשקל,דורשים כללי התנהגות אכילה מוקפדים ביותר ( למשל ארוחות קטנות,כל כמה שעות)שבמידה ולא מיישמים אותם, עלולים לסבול מתופעות לא רצויות ולא נעימות כמו הקאות וכאבים. לא ציינת כמה ק"ג השלת ממשקלך בתקופת הניתוח , אך ניכר כי אם צרכת ארוחה אחת ביום, וסבלת מהקאות, הצריכה הקלורית שלך היתה מאוד מצומצמת ולא מספקת ,וכעת יש ככל הנראה הפרעה באיזון המטבולי וירידה בקצב חילוף החומרים שלך. אני ממליצה לך להתייעץ שוב עם רופא מומחה על האפשרות של נטילת טיפול תרופתי שעשוי להעלות מעט את הקצב המטבולי (למשל רדוקטיל). כמו כן, למרות שאת כבר מבצעת פעילות גופנית,כדאי לבצע אותה בעצימות גדולה יותר, לשנות את סוג הפעילות כדי להגביר את שריפת האנרגיה שלך.זה עשוי לעזור ולהתניע שוב את הירידה. בהצלחה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזייה 03-6764880