רפלוקס
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום אני סובלת מאד מרפלוקס למרות הטיפול בהומופרדקס 40 מ"ג* 2-3 פעמים ביום, מוטיליום *3-4 פעמים ביום, אני לעיתים קרובות סובלת מתופעות של הרפלוקס במיוחד בלילה.(ישנה בחצי ישיבה) אני לא שותה קפה, תה, יין לא שוקולד, לא פרי הדר ולא עגבניות. האם עלי להפסיק לאכול חצילים, פלפלים, אוכל שמבושל עם בצל ושום? האם התעמלות שמפעילה שרירי בטן לא רצויה? אשמח לקבל הצעות שיקלו עלי. תודה
שלום דינה במצבי רפלוקס אכן מומלץ להימנע משתיית משקאות המכילים קפאין, שוקולד, משקאות אלכוהוליים, מנטה ולהימנע מפירות הדר ומאכילת עגבניות. כמו כן גם צריכת מזון חריף ומתובל יתר על המידה לא מומלץ (ייתכן ואת מגיבה בצורה לא טובה גם לתיבול של בצל ושום) ומזון שומני. התעמלות שמפעילה שרירי בטן יכולה אצל חלק מהמטופלים לגרום לאי נוחות ובשום אופן לא כדאי לבצע אותה לאחר אכילה. העצה הטובה ביותר שאני יכולה לתת לך בעניין הרפלוקס היא לאכול ארוחות קטנות ובתדירות גבוהה(כל 2-3 שעות),לשים לב למזונות שמעוררים בך תחושות לא טובות ופשוט להימנע. עלייך גם להיות הרופא של עצמך בעניין זה. שתהיה לך רפואה שלמה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזיה www.drlevy.co.il 036764880