תפריט +שמן פשתן
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
כחלק ממאמצי ההרזיה אני מתאמנת באימון אישי. קיבלתי תפריט דיאטה שנראה לי קצת דל,אשמח לשמוע חוות דעת מקצועית. גובהי 1.68 משקלי 73 קג'.אני בת 42 בוקר:2 פרוסות לחם קל+גבינה/טחינה/חומוס ביניים:ירקות טריים צהריים:2פרגיות/חזה עוף/דג סלט ירקות +ירקות מבושלים ביניים פרי/יוגורט ערב:כוס פחמימות אורז/פסטה/קינואה+טונה במים+סלט ירקות. ההמלצה היא להתמיד בתפריט זה ל-6 שבועות. אשמח לשמוע הארות,תובנות לתפריט שאלה נוספת שמן פשתן מה יתרונותיו? למי רצוי לצרוך אותו ולמי לא? מה דרך הספיגה הטובה ביותר?
שלום גל התפריט שניתן לך הוא תפריט הבנוי מארוחות מסודרות כל 2-3 שעות, מה שמקטין את תחושת הרעב וגם משלב פעילות גופנית שעוזרת מאוד לירידה במשקלוחיונית לבריאות. להערכתי תפריט זה מצומצם מעט בכמות הקלוריות ולפי דיווחך כמעט ואינו מכיל שומן.כדי שתוכלי להתמיד בתפריט לאורך זמן ולא תחושי ברעב, הייתי ממליצה על הוספה של 2-3 מנות שומן (מנת שומן= כפית שמן זית\כף טחינה\רבע אבוקדו) ואיזשהי פחמימה בארוחת הביניים בין הבוקר והצהריים (פרוסת לחם+ממרח\פרי). גם אם התפריט יאט את קצב הירידה במשקל בהשוואה לתפריט הנוכחי, זו תהיה ירידה בריאה יותר וגם תוכלי להתמיד בדרך חיים זו לאורך זמן. בנוגע לשאלתך על שמן הפשתן-זרעי פשתן עשירים בשומן חד בלתי רווי ובחומצת השומן החיונית אומגה 3 ולכן מומלץ לצרוך כמות מתונה מהם בתפריט(כמות מתונה פירושה כפית זרעים טחונים או שמן פשתן מדי יום).למרות סגולות הפשתן הוא עדיין עשיר בשומנים ולכן לא כדאי לצרוך ממנו כמויות גדולות.ניתן לצרוך אותו בסלט או כתוסף ליוגורט בצורתו הטחונה בלבד.יש לטחון את הזרעים מיד לפני אכילתם או לקנותם טחונים ולשמור בהקפאה. בברכה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי www.drlevy.co.il 036764880 בברכה
רקפת תודה רבה על תגובתך התפריט כמו שמופיע מה מספר הקלוריות שבו? לכמה קלוריות יומיות כדאי להגיע? כצמחונית שממעטת גם באכילת דגים (אחד לחודש) שמן הפשתן נותן ערכים נוספים?