רפלורס- תזונה מתאימה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
17/05/2010 | 13:56 | מאת: דינה
שלום אני סובלת מאד מרפלוקס, האם יש טיפים תזונתיים שישכולים לשפר את המצב?(אני מטופלת גם בתרופות) האם אפשר לאכול חמוציות ובננות? תודה
לקריאה נוספת והעמקה
17/05/2010 | 15:07 | מאת: רקפת מרקוס
שלום דינה הטיפול ברפלוקס מבוסס הן על טיפול תרופתי והן על שינוי אורחות חיים ותזונה. מומלץ להימנע ממזונות עתירי שומן, קפאין, משקאות מוגזים ואלכוהול וממאכלים כגון שוקולד ומנטה. מומלץ גם להימנע מאכילת הדרים, עגבניות ואוכל חריף שמגרה את רירית הוושט הפצועה ומחמירים את התסמינים. כמו כן, מומלץ לצרוך מנות קטנות בכל ארוחה ושמירת מרווח של 3 שעות בין ארוחה לשינה. עישון ולבישת בגדים צמודים יכולים להחמיר מאוד את הסימפטומים אז לקחת נקודה זו גם בחשבון. רפואה שלמה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי www.drlevy.co.il 036764880